תקשורת ומדיה

הרצליה רותחת: תלמיד כיתה ב' שינה מגדר ועורר סערה

תלמיד כיתה ב' שינה את זהותו, החל ללבוש חצאית וקיבל רשות להשתמש בשירותי הבנות. הנהלת בית הספר יצרה שיח על כך עם התלמידים, וההחלטה עוררה סערה בקרב הורים רבים. ראש העיר בינתיים הדיח את חבר המועצה שארגן הפגנה: "העירייה תמשיך לתמוך ולפעול על פי ערכים של שוויון"
מערכת ice |  1
כיתה (צילום freepik)
עיריית הרצליה, המערכת החינוכית, ובכלל השיח בעיר, כל הדרמה מתנהלת בגלל מקרה בודד אחד של תלמיד כיתה ב' שבוע שעבר שפורסם כי שינה את מגדרו. הנהלת בית הספר החליטו בעקבות החלטת התלמיד לכנס את תלמידי השכבה של התלמיד לשיח על שינוי מגדר, ומאז העיר כמרקחה.
חבר מועצת עיריית הרצליה, אלעד צדיקוב, פרסם את הדברים בעקבות פניות רבות של הורים אליו, לדבריו, ואף תקף את ההחלטה ל-"כפיה ליברלית פרוגרסיבית" ואף ארגן הפגנת מחאה נגד הנהלת בית הספר.

ראש העיר, משה פדלון, גינה את המהלך של צדיקוב ואף הדיח אותו מהקואליציה: "חשוב לזכור שלמילים שלנו יש כוח ולכן עלינו לבחור אותן בשיקול דעת. בסופו של דבר, בקצה המקלדת המשתלחת מדובר בנפשו של אדם, ובמקרה זה בנפשה של ילדה צעירה. בעיר דמוקרטית הדוגלת בשיווין, הכלה וסובלנות, לא יהיה מקום לאמירות פוגעניות ולא נסכים לקבלן. העירייה תמשיך לתמוך ולפעול על פי ערכים של שוויון, הכלה, סובלנות וכבוד כלפי כל אדם באשר הוא", נכתב בשמו בכתבה של אשר אטדגי היום באתר מיינט.
בכך התארגנה הפגנה, בה לוקחת חלק גם מועמדת ימינה לשעבר, רוני ססובר, שהתנגדה אף היא להחלטת מערכת החינוך להסביר לילדי כיתה ב' מהו טרנסג'נדר, הגיעה לאולפן של ערוץ 14, שם הטיח איש התקשורת שמעון ריקלין: "נשטוף להם את המוח ונבלבל אותם", על החלטת הנהלה לבקש מההורים שלא לדבר עמם. ססובר הוסיפה: "דקה לפני היציאה לחופש הגדול, שלמחרת השיחה הזאת, הילד מגיע עם חצאית וזכאי להשתמש בשירותי הבנות וההורים בעצם נשארים עם ילדים מבולבלים שאין להם מושג מה קרה, שהחבר שלהם לכיתה הפך לחברה. הילד הזה מוצג כגיבור ואמיץ, ואיזה ילד לא ירצה להיות אמיץ או גיבור".
 
מתוך טוויטר ערוץ 14
חבר המועצה קרא להורים להגיע להפגנה: "כולם מגיעים לשמור על ילדינו מהכפייה, מההשתקה, מהפעילות מאחורי גב ההורים!", ואף שיתף סרטון של דנה ורון שקראה אף היא להגיע להפגנה והוסיף: "הגיעו בהמוניכם לערב זקיפת ראש הסטורי מול הכפייה על ילדינו במערכת החינוך!".
 
צילום מסך טוויטר
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ילד בכתה ב שינה את מגדרו?? יצאתם מדעתכם??
    יעל 09/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הטירוף חוגג...
    סגור