תקשורת ומדיה

איך המציאו עצמם ערוצי הספורט בתקופה ללא משחקים?

סרטי דוקו ספורט, הרצאות מפי דמויות מובילות והליגה הבלארוסית שמעולם לא ידעה ימים יפים כל כך: ערוצי הספורט מוצאים דרכים יצירתיות לשדר תכנים בתקופה בה האירועים המרכזיים נשארו על הספסל 
מערכת אייס | 
ערוצי הספורט משנים את לוחות השידורים (צילום freepik, מסך אתר ערוץ הספורט)
כשאירועי הספורט ברחבי העולם מוקפאים כמעט לחלוטין בעקבות התפרצות הקורונה, ואפילו טורנירי שחמט מבוטלים תוך כדי תנועה, את האקשן היחידי בשלב זה מספקות הליגות הקיקיניות של בלארוס, טייוואן, טג'יקיסטן או ניקרגואה, כמו גם טורנירים וירטואלים בין כוכבי כדורסל וכדורגל, דוגמת אלו שב-NBA2K או בפיפ"א 20.
כאשר זה מצב העניינים, גם ערוצי הספורט בישראל נדרשים להמציא את עצמם מחדש, ולספק תכנים יצירתיים לחובבי הספורט, גם בעידן ללא ספורט. כיצד פעלו בערוצים השונים להמשיך ולבדר את חובבי הספורט? 
ערוץ הספורט: הליגה הבלארוסית, הרצאות בגוף ראשון ובובה של לילה
בערוץ הספורט למשל, הרימו את הכפפה עם תוכניות אולפן חדשות, הרצאות ואפילו כדורגל בשידור חי. את גולת הכותרת מספקת הליגה הבלארוסית, ליגת הכדורגל היחידה באירופה שאינה מושבתת, וסוגרת את המחזור רביעי. הם תצליח דינמו ברסט לגרוף תואר אליפות שני ברצף? כיצד תתאושש קבוצת הפאר באטה בוריסוב מפתיחת עונה פושרת ומה יעלה בגורלה של הסינדרלה טורפדו ז'ודינו? אלו הפכו בכורח הנסיבות, לקושיות המרכזיות בקרב חובבי הענף.
הליגה הבלארוסית לא לבד. פרויקט חדש ומסקרן הוא TALK"5", המוקדש להרצאות בגוף ראשון מפי דמויות ספורט מובילות ובהן אריק זאבי, שגיא מוקי, לי קורזיץ, ברק בכר, אולסי פרי, פסקל ברקוביץ ואחרים. סרטי הספורט שהיוו חלק מרצועת "שישי חלום", עוברים לפורמט ליומי, והם משודרים לכל אורך השבוע. 
על רקע המצב, תוכניות האולפן הקבועות (המשודרות מדי יום בשידור חי), החליפו משבצת. כך למשל, את רצועת אחר הצהריים פותחת "חמש באוויר", כש"מגרש פתוח" הוזזה מהשעה 16:00 ל-20:00. את אקרוד הסיום היומי מספק "אולפן לילה", עם פאנל מתחלף המורכב מהטלנטים והכתבים של הערוץ. לתוכניות אלו, מהדורות הערב והלילה של "חדשות הספורט" משודרות כרגיל.
בהתחשב בסימני השאלה סביב מועד החזרה לשגרה ספורטיבית, הרי שהבשורה המרכזית לקראת המשך הדרך, טמונה בקאמבק הנוצץ של "בובה של לילה", תוכנית הסאטירה הפופלארית של הערוץ.
צ'רלטון: שידורים חוזרים באריזה חדשה וסרטי ספורט
כשליגות הכדורגל והכדורסל הבכירות באירופה, במקום להיכנס לרגעי ההכרעות מוכנסות להסגר, גם בצ'רלטון נאלצים בלית ברירה להוריד הילוך ולנסות לחפש תחליפים ראויים לליגות התוססות של אנגליה, גרמניה, פורטוגל, הולנד ובלגיה. נכון לעכשיו, שידורים חיים ותוכניות כגון "הפרלמנט" ו"סערה בממלכה" עברו להקפאה, כשאת זמן המסך ממלאים שידורים חוזרים מהארסנל הנרחב שבארכיון, הנארזים תחת מעטפת דוגמת משחקי הדרבי הגדולים של מנצ'סטר, מיטב שערי העונה מהפרמייר-ליג, טניס קלאסי, היריבות הגדוליות, ואגדות הבונדסליגה. לצידם משודרים גם סרטי ספורט דוקומנטריים המוקדשים לסטארים דוגמת דיוויד בקהאם וחואן קרלוס נבארו. 
מי שמחפש בכל זאת  מחפש קצת כדורגל לווריד, יקבל השבוע את טורניר פיפ"א, במסגרתו כוכבי קבוצת הכדורגל הבכירות ביבשת ובהן ריאל מדריד, ליברפול, ולנסיה ואייאקס, ימירו את הדשא הירוק במאבקי גיימינג סוערים. 
ONE: גארבג' טיים, דוקו ספורט וטורנירי פוקר
ב-ONE, נאלצו לוותר על שידורים חיים משני הנכסים הגדולים – ליגות הכדורגל של ספרד ואיטליה, שפעילותן הופסקה למועד בלתי ידוע. את רשימת התכנים מרכיבים בשלב הזה משחקי עבר ותוכניות מגזין מהסרייה איי והליגה ליגה (כולל טורניר פיפ"א בגרסת כוכבי הליגה הספרדית), מגזין ספורט מוטורי, סרטי הדוקו-ספורט 30 על 30, טורנירי פוקר ותוכניות אקטסרים כשאת הפן האקטואלי מספקת התוכנית "גארבג' טיים" בהנחייתו של בן פרידמן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה