תקשורת ומדיה

"תביעה קנטרנית של התאגיד - בזבוז כספי ציבור"

בערוץ הספורט תוקפים את התאגיד, אחרי שהאחרון הגיש תביעה על סך 5 מיליון ש' בעקבות שימוש לכאורה בחומרים ללא אישור. הערכה: מדובר בניסיון כיפוף ידיים כדי שהערוץ יאפשר לתאגיד להשתמש בחומרים מאולימפיאדת טוקיו 2020
רביב שכטר |  6
ערוץ הספורט, התאגיד
תאגיד השידור הציבורי, כאן, הגיש אתמול (ד') תביעה בסך חמישה מיליון שקלים נגד ערוץ הספורט על שימוש לכאורה בתכנים שבבעלותו ללא אישור, מה שמעורר זעם רב בערוץ על "תביעה קנטרנית", לטענתם, שמובילה ל"בזבוז כספי ציבור בתקופה קשה למשק ועל עניין שלא רק שצפוי להידחות אלא יוביל גם לתביעת נגד שתגרום לבזבוז מאות אלפי שקלים אם לא מיליונים מכספי משלמי המסים".
"נושא תביעה זו הוא שידור בלתי מורשה בהיקפים אדירים של תכנים מקוריים שהתובעת הינה בעלת הזכות הבלעדית בהם", נכתב בפתח הדברים, "ומכאן היחידה שרשאית להתיר את הקלטתם לצורכי שידורו/או את שידורם ו/או הקרנתם בישראל".
בגוף התביעה מתארים באי כוחם של כאן, עו"ד ערן פרזנטי ועו"ד נטע דורון ממשרד פירון, את השתלשלות האירועים שהובילה לתביעה: לטענתם כבר ב-2009, עוד בימי רשות השידור הישנה, נעשתה פנייה לערוץ הספורט בטענה כי הוא מפר את תנאי השימוש בחומרי הערוץ הראשון, אך הנתבעת לא פסקה מהתנהלות זו. 
בתחילת אוקטובר 2019 נעשתה פניה נוספת, הפעם על ידי עורכי הדין של התאגיד, בדרישה ברורה להפסיק את השימוש בחומרים, ובתגובה נענתה על ידי מנכ"ל הערוץ, כי הוא "בודק את הטענות אשר הועלו על ידכם ואשיב בהקדם לגופן של הטענות עם סיום הבדיקה", והוסיף כי עד לסיום הבדיקה לא ייעשה שימוש בחומרים ש לכאן. לטענת התובעים תשובה כזו מעולם לא התקבלה.
בהמשך מתארים התובעים את רשימת הפרות מדגמית, בחודש שלפני שליחת המכתב, ובה לא פחות מ-14 הפרות לכאורה של ערוץ הספורט שעשה שימוש בחומרי ארכיון של התאגיד.
"הנתבעת בחרה להתעלם במודע ובמכוון מדרישותיה של התובעת ולהפר את זכויותיה", נכתב בכתב התביעה בהקשר לרשימה, "תוך הפגנת זלזול ואי אכפתיות לגבי זכויותיה הקנייניות של התובעת". 
בנוסף, טוענים באי הכח של התאגיד כי "הערך הכלכלי ומשך הפגיעה הכלכלית הינו עצום. הנזקים מתבטאים בעשיית עושר שלא כדין על חשבון התאגיד והן במניעת רווח ממנו. ערוץ הספורט בחר להתעלם במודע ובמכוון מדרישותיו של התאגיד ולהפר את זכויותיו - פעולות המהוות עבירה פלילית ועוולה אזרחית על פי חוק זכות יוצרים".
גורמים בשוק התקשורת העריכו הבוקר כי לאור עיתוי התביעה, מדובר בניסיון של התאגיד לכופף את ידי ערוץ הספורט, כדי שהאחרון יאפשר לו לעשות שימוש בחומרים של המשחקים האולימפיים טוקיו 2020, שבהם הוא מחזיק (בהנחה שאלו יתקיימו בסופו של דבר), והגדירו את זה כמהלך ציני ובעיתוי אומלל.
"התביעה של כאן מופרכת ומנופחת", נמסר מערוץ הספורט, "חבל שהתאגיד בתקופה זו של משבר ציבורי, בעוד בתי המשפט פועלים במתכונת חירום, בוחר פשוט לבזבז את כספי הציבור על ניהול סכסוכים קטנוניים, תשלום לעורכי דין ואגרות בית משפט. כפי שכתבנו בעבר, הגשת תביעה זו תגרור תביעה שכנגד, ממנה ניסינו להימנע, אשר תגרור לבזבוז נוסף של כספי הציבור. בעת הזו מדובר בשערורייה ציבורית. לא פחות".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    משדר תכניות גנובות מאחרים ועוד מעז
    התאגיד אלוף התביעות 03/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לתבוע. הדג מסריח מהראש שם
    סגור
  • 5.
    התאגיד אלופים ביחסי ציבור
    עובד רשות השידור 03/2020/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התאגיד, שהוא גוף רקוב מהיסוד, מפרסם היום כשהוא יודע שזה ייעניין אף אחד ?, שהוא סיים את הויכוח עם רם לנדס, האיש שנביא להקמת התאגיד. והם חוזרים להעביר אתנן לקודה תקשורת. לא שערוץ 5 זו טלית שכולה תכלת, אבל התאגיד זה אוסף חלאות שהשתלטו על הארכיון של רשות השידור וכאשר הם משדרים מהארכיון הם מקפידים למחוק את הסמל של רשות השידור.
    סגור
  • 4.
    וטובה שעה קודם
    לסגור את התאגיד 03/2020/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בזבוז משווע של כספי ציבור
    סגור
  • 3.
    בבלעדיות
    רז 03/2020/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    די. נגמר העידן הזה שהתאגיד שולט בכל הארכיון והאוצרוץ של המדינה שצריכים להיות מו גשים לכולם. ונמאס ממשחקי האגו על קרדיטים זכויות שידור וכו כאילו מדובר באוצרות שאפשר למצוא רק בקלטות. ועוד דבר, ערוץ הספורט צריך לאפשר לכולם לצפות בערוץ 5 גולד ללא תשלום. מדובר על משחקים מליגות העל ששודרו בערוץ הראשון וכבר הציבור שילם עליהם. קניתם את הזכויות בזמנו מרשות השידור? אחלה. אל תמכרו לנו את העלויות חזרה. מדובר בהיסטוריה ישראלית שהייתה צריכה להישאר בארכיון התאגידומופצת חינם באמצעים דיגיטליים (למרות שכנראה התאגיד הכושל לא היה עושה עם זה כלום). בקיצור, לא צריך את התאגיד חוץ מארכיון. חבל על 750 מיליון בשנה. כעת צריך אותם מאוד במשק.
    סגור
  • 2.
    התאגיד עצמו מהווה בזבבוז
    רביב 03/2020/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עם תקציב ציבורי של כמיליאדד שקל לשנה ועם האזנה וצפיה אפסית לסגור ומיד מיד מיד לטובת הבריאות המפוטרים ועוד
    סגור
  • 1.
    איפה פירוט ההפרות? (ל"ת)
    מי אני 03/2020/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור