תקשורת ומדיה

קשת מקצצת: 15% הפחתה בשכר בכל זרועות הקבוצה

שכרם של מנהלים מדרגת סמנכ"ל ומעלה ושכרו של המנכ"ל אבי ניר יקוצץ בשיעור גבוה אף יותר. כלל עובדי החברה יחויבו לנצל ימי חופשה ולצאת לחל"ת קצר, וגם הפרילנסרים יספגו ירידה של 15% באופן חד צדדי 
רביב שכטר |  1
קשת 12 (צילום יח"צ)
הנהלת קשת הודיעה היום (ד') לעובדי החברה כי נוכח המשבר הכלכלי שאליו נקלעה הקבוצה בשל צניחה של כ-80% בהכנסות מפרסום, יחול קיצוץ שכר גורף של 15% לכל עובדי קשת על כל זרועותיה, ובכלל זה עובדי מאקו, החדשות 12 ועובדי N12. 
בתוך כך נתבשרו העובדים כי על בכירים בקבוצה, החל מדרגת סמנכ"ל ומעלה, יחול קיצוץ גבוה יותר בשיעור לא ידוע, ועל המנכ"ל, אבי ניר, יחול הקיצוץ הנרחב ביותר. מלבד זאת כלל עובדי החברה יחויבו לצאת ל-2 ימי חל"ת ועוד 3 ימי חופשה בתשלום. כמו כן, פרילנסרים שמעסיקה הקבוצה יספגו אף הם קיצוץ של 15% באופן חד צדדי.
בהמשך לעצירת שורת הפקות בקשת, בהן נינג׳ה ישראל, מאסטר שף, אנשים ועוד, קשת מקפיאה את כלל תקציבי ההוצאות השוטפות, תערוך קיצוץ של 15% בהפקות הערוץ ומקפיאה תכניות.
עם זאת, ולאור העובדה שמדובר במשבר מתגלגל, קשת לא מבטיחה כי זהו סוף פסוק ולא מתחייבת כי לא יינקטו צעדים נוספים עם התפתחות המשבר.
גם ב-2014, בצל מבצע "צוק איתן", חל בקבוצה קיצוץ שכר. אולם בשלב זה, ובשונה מהמבצע הצבאי שלאחריו הקיצוץ לא הוחזר, ההנהלה מסרה כי אם רמת ההכנסות של הקבוצה תחזור לרמתה ב-2019 הקיצוץ יבוטל. כלומר, שכר העובדים יחזור לרמתו הקודמת, אך לא רטרואקטיבית.  
קיצוצים אלה מתרחשים על רקע שיאי טראפיק הן בערוץ 12 והן באתר מאקו ו-N12, הנשברים על בסיס יומיומי. נוכח זאת, קיים תסכול בקרב העובדים מכך שמדובר בקבוצת התקשורת החזקה במשק, אך בשל הירידה המשמעותית בהכנסות מפרסום, המודל הכלכלי שלה אינו מחזיק.
מנגד, בפן האופטימי יותר, הודות לנתונים המרשימים, מנסים בקבוצה לשדר כי צריך רק לצלוח את המשבר כדי לקצור את הפירות.
מוקדם יותר היום, ניר ומנכ"ל רשת 13, אבי בן טל, נפגשו עם שר התקשורת דודי אמסלם, וביקשו ממנו לנקוט מספר צעדים שיסייעו לערוצים לשרוד את התקופה הקשה אליה נקלעו בצל משבר הקורונה.
בפגישה ביקשו השניים מאמסלם לשחרר להם את 35 מיליון השקלים ששילמו הערוצים עבור אפיקי השידור (ואשר לשר התקשורת יש סמכות לשחרר), וכן ביטול מיידי של תנאי הרישיון שלהם, כשלמעשה מדובר בכספים שהערוצים משלמים למדינה. בן טל הודיע השבוע על הקפאת הפקות, הוצאת עובדים לחל"ת ועובדים אחרים לעבודה מהבית בשכר נמוך יותר. 
בתגובה הביע השר אמסלם אמפתיה למצבם של הערוצים ואמר בתגובה כי ישקף בפני האוצר את הקשיים הכלכליים הללו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אפשר לראות את תלוש השכר של טלי גורן וצביקה ליבליך? (ל"ת)
    קיצוץ לא יהיה שם! 03/2020/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור