בארץ

אילון לוי בדרך ליש עתיד? מאחורי הקלעים של הסערה הפוליטית

האם מאחורי הקלעים של דרמת פיטוריו לכאורה של הדובר הלאומי אילון לוי, עומדת בכלל חבירתו ליש עתיד? גורמים במערכת מספרים על ההצעה המפתה לקראת הבחירות הבאות, והאם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מצא את מכונת המנדטים הבאה?
מערכת ice | 
יאיר לפיד, אילון לוי, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, מרים אלסטר, ויקיפדיה/ חיים זך, לעמ)
אילון לוי המסביר הלאומי עלה לכותרות, אבל הפעם בזווית קצת שונה מההסברה הבינלאומית. כתבת חדשות 12, דפנה ליאל, חשפה אתמול (ראשון) כי הדובר המוכשר בדרכו החוצה וזאת לאחר שרעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, דרשה שיודח.
ליאל עצמה התייחסה לחשיפה והביעה אף את עמדתה: "בעיניי זו שערורייה ענקית שעד שישראל מצמיחה דובר מוכשר עם ביקוש אדיר בתקשורת הזרה מנסים להדיח אותו משיקולים של נקמנות פוליטית קטנה. תתעוררו, אנחנו אחרי ה-7.10. אין לנו פריבילגיה לוותר על אנשים מוכשרים כאלה".

החשיפה של דפנה ליאל. צילום מסך טוויטר
גורמים במערכת הפוליטית, מספרים ל-ice היום, כי מאחורי הקלעים של בקשתה של נתניהו עומדת הפגישה בינו ובין אנשי יש עתיד. על פי הגורמים, לוי נפגש בימים האחרונים עם אנשי יש עתיד של יאיר לפיד, כאשר על הפרק לא פחות מאשר שיתוף פעולה ואפילו התמודדות לכנסת הבאה ברשימתו של יו"ר האופוזיציה.
ככל הנראה, בעקבות אותה פגישה, בחרו בסביבתו של ראש הממשלה לצמצם את התדרוכים שמקבל הדובר, ואף לפעול להזזתו מהבמה בהקדם האפשרי.
יש לציין שליאל עצמה רמזה לכך בכך שכתבה שבקבוצה פנימית של אנשי ראש הממשלה הופצו ציוצי עבר של הדובר הלאומי עוד מימי ההפגנות בקפלן נגד הממשלה, שבהם אף תקף את ראש הממשלה נתניהו ומאידך פרגן לא מעט ליאיר לפיד.
בתוך כך, פרשן חדשות 12, גיא פלג, התייחס לחשיפה של הקולגה שלו בתכניתו ברדיו 103, על כך שלוי, לכאורה, יודח בעקבות השתתפותו במחאת קפלן: "מה הוא אשם? כי הוא היה פעיל ברשת נגד המהפכה המשפטית שהובילה הממשלה", אמר פלג, והוסיף: "ממשיכים לנצל את מוקדי הכוח כדי לסלק עובדי ציבור, משרתי ציבור, פקידי ציבור שכנראה מצטיינים בעבודתם כי יש להם תפיסה פוליטית אחרת לגמרי וזה מה שמאפשר ליירט אותו, כנראה, כך על פי הפרסום של דפנה ליאל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה