בארץ

המוסד חדר למחשבו של בכיר חמאס - ישראל התעלמה מהנתונים

תחקיר שפורסם לאחרונה העריך את קרן ההשקעות הבינלאומית של חמאס בכ-500 מיליון שקל, מתוכם עשרות מיליונים הועברו למימון טרור. כמו כן, ע"פ עדויות של אנשי מוסד - ישראל ידעה על הברז הכלכלי של הארגון, ובחרה שלא לטפל בו
מערכת ice |  1
איסמעיל הנייה (צילום פלאש 90/ חסן ג'די)
תחקיר של ה"ניו יורק טיימס" שפורסם לאחרונה העריך את שווי קרן ההשקעות הבינלאומית של חמאס בכחצי מיליארד דולר, וטען כי ממשלת ישראל ידעה כבר בעבר על תיק ההשקעות של ארגון הטרור, אך בחרה במודע שלא לפעול כנגד הברז הכלכלי של ארגון הטרור.
בתחקיר לקחו אנשי מוסד לשעבר, כמו גם מסמכים סודיים ועדויות שונות, והוא חושף את רשת ההשקעות העולמית של החמאס, ועל חוסר הנכונות של הממשלה (בראשות נתניהו) לעצור את המנגנון, למרות האזהרות השונות שהתקבלו. כבר לפני שנתיים נערך ריאיון מיוחד עם בכיר מוסד לשעבר ל"פורבס ישראל", והזהיר כי מזוודות הכסף הקאטרי שהועברו לחמאס מסכנות את ישראל ואת פעילות המוסד.
בתחקיר עלה כי כבר בשנת 2018, הצליחו אנשי מוסד לפרוץ למחשב של בכיר חמאס ולהשיג מסמכים שמעידים על הדרך בה הארגון מצליח להשיג מימון לטרור. עוד נכתב כי שווי קרן ההשקעות של חמאס הגיע לכ-500 מיליון דולר, ממנה עשרות מיליונים מיועדים עבור טרור.
בתחקיר פורבס נחשף כי "״החברות מוחזקות ונשלטות על ידי תומכי ופעילי חמאס, רשומות על פי החוק המקומי, מדווחות לרשויות המס ומנהלות קשרים לגיטימיים לכאורה עם חברות בינלאומיות, בנקים, ספקים ולקוחות רבים. כל זה מתאפשר בזכות משטר אוהד בטורקיה, לאחר שסעודיה ומדינות מפרץ אחרות הראו להם את הדלת החוצה. את הרגולציה המקלה של מערכת הבנקאות הטורקית מנצל הארגון כדי להלבין ולשנע הון שנצבר בקופתו בזכות אותן חברות״.
בכיר המוסד עוזי שעייה, ציין כי טורקיה בראשותו של הנשיא ארדואן, תרמו רבות לפיתוח הפיננסי של חמאס. "טורקיה היא הבסיס והמוח הכלכלי של חמאס, כל אנשי הכספים והאסטרטגים הפיננסיים שלו יושבים במדינה". עוד הוא הוסיף כי בעבר כבר הזהיר מפני מזוודות הכספים של חמאס, ועל כך שאין טעם לעצור העברת כספים של כמה מאות אלפי שקל – כשישראל מאשרת לארגון לקבל מזוודות בשווי עשרות מיליוני שקלים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האמת לאמיתה
    שמש 01/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם מאחורי האצטלה של תחקיר הניו יורק טיימס עומד יהודי מכת רק לא ביבי שהוא כפי שכינה אנשים שכמותו ברל כצנלסון לפני עשרות שנים אנשים בני עמו בעלי סילוף ותיעוב עצמי כגון רונן ברגמן ?
    סגור