בארץ

חרבות ברזל, היום ה-74: מטח למרכז הארץ, בכיר בחמאס חוסל

מלחמת חרבות ברזל נכנסת ליומה ה-74, במקביל לפעילות צה"ל ברצועה המלחמה בחות'ים עולה מדרגה. ארה"ב מכריזה על מבצע Operation Prosperity Guardian - שנועד לאפשר שייט בטוח בים האדום. צה"ל חיסל בכיר בחמאס
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום vecteezy, פלאש 90/ עבד רחים כתיב, יונתן זינדל, דובר צהל)
אחרי האסון הנורא בתמרון הקרקעי ברצועת עזה והפקת הלקחים לאחריו, מלחמת 'חרבות ברזל' נכנסת ליומה ה74 היום (שלישי). מדינת ישראל פועלת תחת לחצים כבדים מצד הקהילה הבינלאומית להפסיק את הלחימה. הסיוע האמריקני נמשך עם גמגום קל ובינתיים חוזרות בעיקר גופות של חטופים שהולכים ומתמעטים.
רס"ר במיל' דניאל יעקב בן הרוש, בן 31 מהיישוב אלון בבנימין, לוחם בגדוד 6551 בעוצבת 'חצי האש', נפל אמש בעזה. דניאל גדל ברעננה, ולפני כשנה עבר ליישוב אלון יחד עם אשתו ובנם יובל בן השנתיים. הוא עבד כמאמן כושר ופיזיותרפיסט. הוא יובא בהמשך היום למנוחת עולמים.
סרן (מיל׳) רותם יוסף לוי (Rotem Yoseff Levy), בן 24, מאורנית, סגן מפקד פלגה ביחידת יהל״ם, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
 
על פי עמיחי שטיין, המלחמה בחות'ים עולה מדרגה. ארה"ב מכריזה על מבצע Operation Prosperity Guardian - שנועד לאפשר שייט בטוח בים האדום המדינות החברות: ארה"ב, בריטניה, בחריין, קנדה, צרפת, איטליה, הולנד, נורבגיה, איי סיישל וספרד ישראל לא חברה, ובחריין זאת המדינה הערבית בכח. הפעילות כרגע תתבצע על בסיס כח 135, שהוקם בזמנו להילחם בפיראטים הסומלים באזור.
צבא ארה"ב: המורדים החות'ים תקפו אתמול שתי ספינות מדרום לים האדום - מיכלית נפט הותקפה על ידי טיל בליסטי וכטב"מ מתאבד, ובאותו הזמן ספינת מטען דיווחה על פיצוץ סמוך למיקומה. אין פצועים באף אחת מהתקריות
מעצמות המערב תקפו הלילה את איראן במועצת הביטחון של האו"ם על המשך העשרת האורניום בפרויקט הגרעין, פיתוח טילים בליסטיים ואספקת הכטב"מים לרוסיה עבור המלחמה באוקראינה. "אין שום הצדקה אזרחית אמינה לתוכנית הגרעין של איראן, הכיוון הנוכחי רק מקרב אותה ליכולת צבאית", נמסר בהצהרה מטעם בריטניה, צרפת וגרמניה, שזכתה לתמיכת ארה"ב. שגריר איראן באו"ם התעקש שטהראן "פועלת בהתמדה" לחידוש הסכם הגרעין.
07:00 על פי דיווחים פלסטינים: צה"ל פיצץ הלילה את בית המחבל אוסאמה בני פאדל בעיירה עקרבה, דרומית לשכם, בתגובה לביצוע הפיגוע בחווארה ורצח שני ישראלים לפני מספר חודשים.
08:00 מקור מצרי סיפר לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי בכירים בקהיר, בתיאום עם קטאר, עדכנו בכירים בארה"ב בנוגע לקושי בקיום הסכם חילופי שבויים בין ישראל לחמאס. הסיבה: הדרישה של חמאס להפסקת אש מיידית ואי השתתפות בכל משא ומתן תחת תקיפות צה"ל.
08:05 בנוסף, שני לוחמים מגדוד 13, חטיבת גולני, נפצעו באורח קשה אמש בקרב בדרום רצועת עזה. הפצועים פונו לבית החולים ומשפחותיהם עודכנו.
08:10 כוחותינו הרסו הלילה בכפר עקרבה שבשומרון את דירתו של המחבל שביצע  את הפיגוע בחווארה בתאריך 19.8.23 בו נרצחו שי ואביעד ניגרקר ז״ל.
 
08:46 
צה"ל איתר את המעורבים בסרטון המטורלל עם התותח שהפגיז מול חיילת שנעמדה מולו במכוון, ובניגוד חמור להוראות - וצפוי להענישם. דובר צה"ל בתגובה: "האירוע הנראה בסרטון חמור וחורג בתכלית מהוראות הבטיחות בצה״ל. תחקיר מעמיק בנושא יתקיים בהקדם ועונשים ינקטו. אין נפגעים באירוע".
11:00 דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, פנה לתושבי רצועת עזה והנחה אותם כי "היום תתקיים הפוגה טקטית מקומית וזמנית של פעילות צבאית למטרות הומניטריות בשכונת אל ג'ניינה ברפיח, מהשעה 10:00 עד 14:00, לצורך אספקת סיוע".
צה"ל ושב"כ חיסלו את צבחי פרואנה, שהיה מעורב בהעברתם של עשרות מיליוני דולרים לטובת פעילות הלחימה של הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס
בפעילות ממוקדת בלב רפיח, מטוס קרב של צה"ל חיסל בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ את צבחי פרואנה, איש כספים בולט אשר היה מעורב בשנים האחרונות יחד עם אחיו באמצעות החלפנות "המסאת" שבבעלותם מועברים עשרות מיליוני דולרים  לארגון הטרור חמאס, ולזרוע הצבאית של הארגון ברצועת עזה בפרט. 
יכולתה של הזרוע הצבאית של חמאס להילחם תלויה בכספים המועברים אליה דרך חלפנים, ובלעדיהם נפגעת משמעותית יכולתו זו. פרואנה היה אחד מהחלפנים הבולטים והבודדים שביכולתו להעביר לזרוע הצבאית של החמאס את כספים בהיקף הדרוש ללחימה.  
פרואנה העביר כספים לזרוע הצבאית של החמאס במהלך הלחימה הנוכחית, בידיעה שהכספים הם חיוניים להמשך היכולת של הזרוע להילחם. הכספים שימשו, בין היתר, להתעצמות צבאית, לתשלום משכורות המחבלים בזמן המלחמה, ולמימון הפעילות המלחמתית של חמאס, על כלל מערכיה. 

התמונה באדיבות דובר צה"ל.
חמאס משתמש באנשי כספים לטובת קבלת הכספים המועברים לידיה מאיראן וממקורות גיוס שונים בחו״ל. החלפנים מבצעים את העברות הכספים באמצעות שיטת הקיזוז והלבנת ההון, תוך הימנעות משימוש במערכת הפיננסית הבינלאומית. צה״ל, שב״כ וגורמי הביטחון השונים ימשיכו במאמץ לגדיעת צירי המימון של חמאס.
11:58 דובר  צה״ל מעדכן כי: צה"ל תקף מוקדם יותר היום בירי ארטילרי מספר מרחבים בשטח לבנון. בנוסף, זוהה לפני זמן קצר שיגור אחד משטח לבנון לעבר מרחב מטולה שנפל בשטח פתוח, צה"ל תקף באש את מקורות הירי.
13:00 לאחר שקט ממושך, ירי לאזור המרכז, השפלה, דן ולכיש. אזקת צבע אדום נשמעה ב:
אזור דן
סביון, בני ברק, אזור, אור יהודה, מקווה ישראל, יהוד-מונוסון, קריית אונו, תל אביב - מזרח, רמת גן - מערב, תל אביב - מרכז העיר, רמת גן - מזרח, גבעת שמואל, גני תקווה, גבעתיים וחולון.
אזור השפלה
חמד, נען, בית עובד, סתריה, אזור תעשייה נשר - רמלה, נס ציונה, נצר סרני, ישרש, גינתון, מצליח, נטעים, גיבתון, אחיסמך, בית חנן, משמר השבעה, תעשיון צריפין, עיינות, גן שלמה, לוד, רמלה, כפר ביל''ו, ניר צבי, קריית עקרון, גאליה, זיתן, גני הדר, אחיעזר, יגל, גן שורק, רחובות, אירוס, גנות, באר יעקב ופארק תעשיות פלמחים
אזור לכיש
פלמחים, יבנה, כפר הנגיד וגבעת ברנר
13:35 אזעקה הופעלה בצפון הארץ בגין חדירת כלי טיס עוין נשמעה באזור גליל עליון בישובים:
עמוקה, משמר הירדן, חולתה, יסוד המעלה, איילת השחר, גדות, שדה אליעזר.
13:45 פיקוד העורף מעדכן כי אירוע חדירת כלי הטייס העוין בעמק החולה הסתיים.
14:30 אזעקת צבע אדום נשמעה בצפון האדם באזור קו העימות בישובים בצת ושלומי. נכון לעכשיו לא דווח על נפילות או נפגעים.
14:35 התראה צבע אדום נשמעה בגליל העליון שבצפון הארץ, בשל חשש לחדירת כלי טייס עוין. האזעקה נשמעה באזור קו העימות בישובים: סאסא, דוב''ב, מתת, אביבים, יראון
וברעם. נכון לעכשיו האזרחים צריכים לשהות במרחבים המוגנים.
15:23 אזעקת צבע אדום נשמעה ביישוב סופה שבעוטף עזה. לא דווח על נפילות או נפגעים.
15:31 חשש לחדירת כלי טיס עוין: אזעקות נשמעו ביישובי הצפון דישון, יפתח, מלכיה, מרכז אזורי מבואות חרמון ורמות נפתלי
17:17 אזעקות נשמעו ביישובי הצפון בית הלל, כפר גלעדי, כפר יובל, תל חי, מעיין ברוך, הגושרים, קריית שמונה
21:54 אזעקות נשמעו ביישוב יפתח. לא דווח על נפילות או נפגעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה