בארץ

הצביעות נחשפת: כמות הפעמים הבלתי נתפסת בה ישראל גונתה באו"ם

על רקע ההתמודדות הקשה של ישראל בזירת ההסברה הבינלאומית, נתונים חדשים חושפים כי כמות הגינויים שישראל ספגה מאז שנת 2015 היא 141, כשאחריה נמצאת רוסיה, עם 23 גינויים בלבד. "נציגי האו"ם מוטים מאוד נגד ישראל", אומר מנכ"ל ארגון UN WATCH
מערכת ice |  1
אנטוניו גוטרש מזכ"ל האו"ם (צילום shutterstock)
מדינת ישראל היא אחת המדינות הקטנות והמדוברות בעולם. יש המעדיפים לכנות אותנו מעצמת סטראט-אפ, ויש, כך מתברר, ארגונים הרואים את ישראל באור אחר - והוא לא בדיוק חיובי. נתונים חדשים חושפים את כמות הפעם שישראל גונתה על ידי האו"ם, ואת הפער הבלתי ייאמן לעומת מדינות אחרות.
בשנים האחרונות מתרשמים בעולם משברים רבים - החל באיומים הגרעיניים של צפון קוריאה כנגד ארה"ב והעולם המערבי, ועד למלחמת אזרחים בסוריה שגבתה את חייהם של מאות אלפי אנשים. לאחרונה גם רוסיה הצטרפה לרשימה המפוקפקת כאשר פתחה במלחמתה כנגד אוקראינה. למרות זאת, ע"פ האו"ם מתברר כי דווקא מדינת ישראל מהווה סכנה לעולם, עד כדי כך שהיא גונתה לא פחות מ-141 פעמים מאז שנת 2015.
לשם ההשוואה, איראן גונתה כ-7 פעמים, צפון קוריאה מעלה ל-8 פעמים ואילו רוסיה גונתה כ-23 פעמים בלבד בשמונה השנים האחרונות. כזכור, מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ציין כי הזוועות שביצע החמאס "לא התרחשו בחלל ריק", ושעל ישראל לחדול מ"ההפרות הברורות של החוק ההומניטרי הבין-לאומי". 
למרות זאת, מנכ"ל ארגון UN WATCH שמפקח על פעילות האו"ם עשוי לעורר בישראלים שביב של תקווה, והוא אומר: "נציגי האו"ם מוטים מאוד נגד ישראל - אלו היו חודשיים מאכזבים מאוד". את הסיבה להתנהגות המוטה של הארגון הוא מסביר, בין היתר, עקב היותו מורכב ממדינות מוסלמיות או דיקטטוריות רבות, שלא יהססו אלא להצביע נגד ישראל. 
"אין שום מדינה שהתקרבה לשיא המפוקפק של ישראל בכמות הגינויים של מועצת זכויות האדם", טוען ד"ר ירון סלמן, מומחה ליחסים בין-לאומיים. "לא פעם ולא פעמיים ישראל מוצאת את עצמה עומדת בפני החלטות גינוי של מדינות שבעצמן בעלות רקורד מפוקפק של שמירה על זכויות אדם", ובכך הוא תומך בעמדתה שטוענת כי הבעיה היא במבנה הארגוני של האו"ם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האום ומזכירו
    מלך 12/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נגועים באנטישמיות!
    סגור