בארץ

שר החוץ אלי כהן זועם: "הודעת ארגון הנשים של האו"ם רופסת ומאוחרת"

לראשונה אחרי הביקורת על שתיקת ארגוני הנשים בעקבות מעשי הזוועה שנעשו בשבת השחורה, הגיע גינוי מארגון הנשים של האו"ם. אלא ששגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן ושר החוץ אלי כהן לא התרשמו: "הגינוי עלוב, רפה ומעורר ספק"
מערכת ice | 
שר החוץ אלי כהן (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
אחרי הביקורת בישראל על שתיקת ארגוני זכויות הנשים בעולם, היום (שבת) הגיע סוף סוף גינוי מטעם UNWOMEN (ארגון הנשים של האו"ם), בזו הלשון: "אנו מגנות את המתקפות האכזריות של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר. אנחנו מודאגות ממספר העדויות למעשי זוועה מבוססי מגדר ואלימות מינית במהלך המתקפות האלה. אנחנו תומכות בחקירת המקרים ומדגישות שכל הנשים - ישראליות ופלסטיניות - זכאיות לחיים בטוחים".
 
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הגיב על ההצהרה: "לקח לארגון הנשים של האו״ם חודשיים עד שתחת לחץ עולמי של נשים נפגעות וזועמות ובצדק. הוא נזכר 'לגנות' באופן עלוב, רפה ומעורר ספק את פשעי האלימות המינית שביצע חמאס ב-7 באוקטובר. בכל טבח אחר בעבר בו אירעו פשעים מזעזעים כאלה, הארגון גינה באופן מיידי וברור, אבל כשמדובר בנשים ישראליות, ארגון הנשים של האו״ם מטיל ספק ומפנה לחקירת הנושא על ידי גורם אנטישמי ומוטה שהוקם על ידי 'מועצת זכויות האדם'.

שר החוץ אלי כהן הגיב היום: "ההתנהלות של ארגון UNwomen, כמו גם מזכ״ל האו״ם וסוכנויות או״ם נוספות, מאז טבח השבעה באוקטובר היא מחפירה. ההודעה של UMwomen רופסת ומאוחרת כשבאה לאחר כמעט חודשיים של שתיקה והתעלמות מפשעי המלחמה, הפשעים נגד האנושות והפשעים המיניים שביצע ארגון הטרור חמאס.
 
"ההצעה להעביר את החקירה ל-COI היא חטא על פשע, בהיותו מורכב מקבוצה של אנטישמיים ידועים לשמצה. חקירה כזו צריכה להתבצע ע״י גוף נייטרלי ואוביקטיבי ולא ע״י שונאי ישראל ואנטישמיים. אני קורא לנשיאת הארגון שנכשלה בתפקידה בשעת מבחן גורלית כזו להתפטר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה