בארץ

זעם בכנסת: "האו"ם לא רואה בעיה באונס ושריפה של נשים יהודיות"

במהלך האירוע שנערך היום בכנסת לציון יום המאבק כנגד אלימות נגד נשים שנערך בהשתתפות שגרירות ודיפלומטיות מהעולם, תקפה סגנית נשיאת מועצת ארגוני הנשים היהודיות, אושרית סטבון, את צביעות האו"ם: "מוסריותו וצביעותו של הארגון נעלמו לתוך מחילות החמאס, כשזעקת השבויות לא תשמע"
מערכת ice | 
הדיון היום בכנסת (צילום דוברות הכנסת)
במסגרת האירועים לציון יום המאבק הבינלאומי למיגור אלימות כלפי נשים, התקיים היום דיון בוועדה לקידום מעמד האישה של הכנסת דיון עוצמתי בצל אירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה שמתנהלת בעזה.
הדיון התקיים במעמד יו״ר הכנסת אמיר אוחנה, שר החוץ אלי כהן, סגנית נשיאת ICJW - המועצה הבינלאומית לארגוני נשים יהודיות בעולם אושרית סטבון, יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה חה"כ פנינה תמנו שטה. באירוע השתתפה נשיאת הבונדס הגרמני לצד נציגות מרשימה של כ-12 שגרירות ושגרירים, נשות שגרירים ויושבות ראש של ארגוני נשים בארץ ובעולם.

חלק עיקרי מהדיון עסק בזוועות שחוו קורבנות הטבח, כבודן של נשים שחולל באכזריות והתעללות בגופן באמצעות מעשי אונס, שריפה וכריתת איברים. בתוך כך, תקפה סגנית נשיאת ICJW אושרית סטבון את האו"ם ומוסדותיו ושתיקתם של ארגוני הנשים הבינלאומיים, ועל הצביעות באי מתן סעד והגנה לקורבנות.
סטבון הזכירה לנוכחים את החלטה 1324 של מועצת הביטחון של האו"ם משנת 2000. "מדובר במחויבות להגן על נשים, נערות, וילדים באזורי סכסוך ולחימה מתוך הכרה בכך שהם הראשונים לשלם את המחיר על ידי אונס ואלימות, החלטה שהאו״ם החריג ממנה נשים יהודיות". 
"נשותינו, אחיותינו והילדות שלנו, נזקקו לסעד הזה של הצהרת מועצת הביטחון של האו"ם", ציינה סטבון, "אך האו"ם עצם את עיניו, אטם את אוזניו והפנה את עורפו". סטבון הצביעה על המוסר הכפול של הארגון ביחסו לערך חיי האדם של אישה עזתית לעומת אשה יהודיה. האו"ם שלא בראשונה איבד את המצפון האנושי כאשר קבע משוואה מזעזעת שבה כאבה ודמה של אישה יהודיה שמקדשת את החיים הינו חסר ערך, כשמנגד הוא בוחר לתמוך באותה אם עזתית שמקדשת את המוות. מוסריותו וצביעותו של הזדחלו לתוך מחילות החמאס כשזעקת ממעמקי האדמה לא נשמעת".
בדבריה הביאה סטבון קטע מטלטל מתוך עדותה של שרי מנדס, מתנדבת במחלקה לזיהוי גופות נשים מטעם הרבנות הראשית בצה"ל שנחשפה למראות הנשים, הנערות והילדות שכבודן חולל. במסגרת תפקידה מנדס נחשפה למראות קשים של נרצחות שעיניהן נעקרו וכבודן חולל.
״ראינו נשים שנורו בעיניים, בפנים, במקומות רגישים ואינטימיים רק כדי לעקר אותן. ראינו דם בכל מקום, גם בבגדים האינטימיים שלהן והפנים שלהן היו מעוותות בכאב. מאות נשים שעונו באכזריות שלא ברא השטן", זעקה סטבון, "נשים שנאנסו באכזריות שוב ושוב לעיניי ילדיהן".
סטבון פנתה לשגרירות והנציגות הזרות והפצירה בהן לא לעמוד מנגד ולהדהד במדינותיהן ובטריבונלים הבין-לאומיים את זעקות הכאב של הקורבנות. "כשברחבי העולם מציינים את היום הבינלאומי למיגור אלימות כלפי נשים, אנחנו פונות אליכן היום להשמיע את הזעקה שלנו בשם אלה שכבר לא יכולות לזעוק, או בשם אלה שזועקות וקולן מתוך המחילות האפלות אינו נשמע", ביקשה סטבון.
"אך אנחנו כאן גם לשם מטרה נוספת והיא להגיד לעצמנו: עולם צבוע! חטפנו מכה קשה וכואבת, אך אנחנו מרימות את הראש. אנחנו כואבות, אבל חזקות בשבילכן ונזעק את זעקתכן! לא נחזור על טעויות שעשינו לפני 50 שנה עם הלומי מלחמת יום כיפור, אנחנו יודעים להגיד בצניעות שאנחנו לא יודעים ואנחנו צריכים ללמוד לקבל עזרה, כדי לתת עזרה".
"כשתחזרו, אחיותינו שבשבי, נחבק ונעטוף אתכן בשקט, ללא מילים. ניתן לכן את המקום והמרחב לספר את הסיפור שלכן לפי רצונותיכן ויכולותיכן. אין לנו את הזכות לחטט ולצפות בסרטונים שבו הביאו אתכן למקום לא אנושי. נעשו בכן מעשים שלא יעשו בניגוד לרצונכן. נאהב אתכן מרחוק ונכבד את הפרטיות שלכן עד שתבואו אתן ותבקשו אתן משהו אחר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה