בארץ

נתניהו מודה: "היה מחדל נורא" – אך שוב סירב לקחת אחריות

לראשונה מתחילת המלחמה השיב ראש הממשלה לשאלות עיתונאים, וחזר על עמדתו: "אחרי המלחמה כולם יצטרכו לתת תשובות". וזה מה שהשיב על עסקת שליט, הרפורמה המשפטית וגם על ארדואן
מערכת ice |  3
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, freepik)
שלושה שבועות אחרי הטבח הנוראי של ה-7 לאוקטובר, התכנסו הערב (מוצ"ש) רה"מ נתניהו, שר הביטחון גלנט והשר בני גנץ למסיבת עיתונאים משותפת. לראשונה, השיב נתניהו גם לשאלות עיתונאים, אך עדיין סירב לקחת על עצמו אחריות לאסון שאירע.
בהצהרתו אמר נתניהו בין היתר: "זו מלחמת העצמאות השנייה של מדינת ישראל. אנו עומדים יחד איתנים, זו משימת חיי". בתשובה לשאלה על אחריותו השיב: "אחרי המלחמה כולם יצטרכו לתת תשובות לשאלות קשות. היה פה מחדל נורא והוא ייבדק עד תום. כרגע המשימה העליונה שלי היא להציל את המדינה ולהוביל את חיילינו לניצחון מוחלט על כוחות הרשע".

"ישראל לא תחזור בה ממטרת המבצע שהיא השמדת חמאס. נעשה כל שביכולתנו להחזיר את החטופים. נקדם את שתי המטרות יחד".
כשנשאל על עסקת שליט השיב נתניהו: "היו דברים מאוד קשים בעסקה הזו. אף אחד לא מתעלם מזה. היו גם שיקולים אחרים. יגיע היום ונדון גם בזה".
בתשובה לשאלה על הרפורמה המשפטית אמר נתניהו: "הרפורמה לא עומדת עכשיו על סדר היום. הסרנו את חילוקי הדעות בינינו. התייצבנו יחד. האויבים שלנו רוצחים את כולנו, הם לא מבחינים בין תומכי רפורמה ומתנגדי רפורמה. אמרתי שסרבנות זו לא אופציה ושבעת מבחן לא תהיה סרבנות, ואני גאה לומר שיש התגייסות של 150 אחוז".
 
עוד אמר נתניהו: "אני שומע שרציתי לחזק את חמאס - בטח שלא רציתי לעשות זאת, במיוחד כשהובלנו שלוש מערכות נגדו, כולל חיסול בכיריו. זה לא הספיק". 
לגבי פגישתו עם משפחות החטופים אמר נתניהו: "לבי נשבר. חזרתי ואמרתי להם שבכל שלב עד עכשיו ומעכשיו אנחנו נמצא כל אפשרות להחזיר את אחינו ואחיותנו החטופים. חטיפתם היא פשע נגד האנושות".
לגבי הביקורת מצד העולם כולל ארדואן אמר נתניהו: "אלו שמעזים להאשים את חיילינו בפשעי מלחמה הם חדורי צביעות ושקר, שאין בהם טיפת מוסר אחת. צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם והוא עושה הכול כדי למנוע פגיעה בחפי פשע. לעומתנו, הציניות של האויב אינה יודעת גבול. הוא מתשמש באזרחים כמגן אנושי, בבתי חולים כמפקדות וספקי דלק למלחמה שלו".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    סופו של איש השיווק של חברת הרהיטים
    אבנר 10/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מכר את עצמו כמנהיג גדול ומר ביטחון התוצאות: 1. האסון הכי גדול שאי פעם היה בישראל 2. פוטין ה"חבר שלו" נתן לו סטירה עם ה*&$ 3. ביידן אבל הוא צחק ולעג לו הראה לו מה זה מנהיגות 4. העם לא מאמין לו, העם לא רוצה אותו, הוא מנותק 5. המורשת שלו שגם ככה הייתה עלובה נגמרה באסון על שמו, יישאר שם לנצח 6. לא צריך וועדת חקירה, על המחדלים שלו ייכתבו ספריות 7. שלום ולא להתראות ביבי, מקווה שתפרוש ותיעלם למיאמי
    סגור
  • 1.
    מערכת אל גזירה מחוברת למערכת אייס שמאל רדיקלי (ל"ת)
    אובמה ראשנחש 10/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • ניסיון יפה, חמאס (ל"ת)
    טמבל כי ימלוך 10/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור