בארץ

לאגור מים ומזון למערכה ארוכה - אלו המלצות פיקוד העורף

כחלק מההערכה כי ישראל תחל בכניסה קרקעית לעזה, ולאור ההתחממות הניכרת בגבול הצפון, צה"ל פרסם שורת הוראות לציבור. ההוראה: יש להיערך לשהות של עד 72 שעות במרחבים המוגנים. בעקבות הבהלה הבהיר: אלו הנחיות רגילות למלחמה. צפו ברשימה המלאה
מערכת ice | 
הריסות תחנת המשטרה בשדרות (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
אירועי מלחמת "חרבות ברזל", שכוללים מערכה כבדה של ישראל מול החמאס והג'יהאד האסלאמי בעזה, גבו את חייהם של יותר מ-900 קורבנות בצד הישראלי. יותר מ-2,500 בני אדם נפצעו, וככל הנראה מאות חיילים ואזרחים נחטפו ונפלו בשבי החמאס.
עתה, על רקע ההערכות כי צה"ל בדרך לכניסה קרקעית לעזה ולאור ההתפתחויות הקושרות ללחימה גם את החזית הצפונית - פיקוד העורף מבקש למסור הערב (שני) לאזרחי ישראל רשימת המלצות להיערכות לימים הקרובים.
על פי המלצות פיקוד העורף, ולאור התפתחות הלחימה בגזרות השונות, על אזרחי ישראל להכין ציוד שיאפשר להם ולמשפחותיהם לשהות במרחב המוגן עד 72 שעות. הרשימה כוללת: מלאי מים של 3 ליטרים לאדם ליום, למשך 72 שעות; מלאי של מזון יבש ומשומר ואמצעי תאורה או פנס המופעלים על סוללות.
נוסף על כך, יש להצטייד באמצעים לקבלת התרעות ועדכונים - רדיו הפועל על סוללות וסוללות ניידות לטלפונים ניידים. על האזרחים להצטייד בתרופות, בערכת עזרה ראשונה, מסמכים אישיים, תעודות וכסף מזומן, ציוד לתינוקות או בעלי חיים, בהתאם לצרכים של בני המשפחה. בצה"ל מדגישים כי הנחיות פיקוד העורף מצילות חיים.
 
לאחר שההודעה גרמה לבהלה בציבור ולתורי ענק ברשתות המזון והפארם, דובר צה"ל הבהיר כי מדובר בהוראות פיקוד העורף גם לזמן שגרה, שחודדו עקב המצב הביטחוני הקשה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה