בארץ

בן גביר חוטף אש מהבית הלבן: "התבטאות גזענית ומתסיסה"

אחרי שאמר בריאיון כי "הזכות שלו להסתובב בכבישי יהודה ושומרון חשובה מזכות התנועה של הערבים", השר בן גביר סופג ביקורת קשה מממשל ביידן, שגינה אותו: "המסרים אינם עולים בקנה אחד עם כבוד לזכויות אדם לכולם"
מערכת ice | 
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, חיים גולדברג)
אחרי שהדוגמנית הבינלאומית בלה חדיד תקפה את דבריו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, כעת גם ממשל ביידן מצטרף ותוקף את ההתבטאות של השר לחדשות 12 אותה כינה "גזענית ומתסיסה".
בריאיון לחדשות 12 שלשום בעקבות הפיגועים בכבישי יהודה ושומרון, אמר בן גביר כי "הזכות שלי ושל אישתי להסתובב בכבישי יהודה ושומרון יותר חשובה מזכות התנועה של הערבים. זאת המציאות - זכות החיים שלי קודמת לזכות התנועה".

דובר מטעם משרד החוץ האמריקני אמר לכתב וואלה ברק רביד כי ארה"ב מגנה בחריפות את ההתבטאות הגזענית וכינה אותה מתסיסה: "אנחנו מגנים כל התבטאות גזענית. מסרים כאלה מזיקים במיוחד כשהם זוכים לתהודה מצד אנשים בעמדות הנהגה והם אינם עולים בקנה אחד עם כבוד לזכויות אדם לכולם". עוד הוסיף הדובר כי הנשיא ביידן ושר החוץ בלינקן הבהירו שישראלים ופלסטינים צריכים להנות באופן שווה מחירות וביטחון.
אתמול העלתה הדוגמנית האנטי-ישראלית בלה חדיד סטורי לעמוד האינסטגרם שלה, המונה כ-60 מיליון עוקבים קטע מהריאיון, וכתהה: "בשום מקום, בשום זמן, במיוחד לא בשנת 2023 חייו של אדם אחד חשובים יותר מחיים של מישהו אחר. במיוחד לא בגלל המוצא שלהם, תרבותם או שנאה טהורה".
 
בהמשך צירפה עוד סרטון של ארגון "בצלם" שמתעד מעצר של ילד פלסטיני וכתבה, "מה לדעתכם הילד הזה עשה כדי שעשרה חיילים חמושים ייקחו אותו ממשפחתו?".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה