בארץ

רבני הציונות הדתית נגד סמוטריץ': "למנוע הריסת המבנים ביהודה ושומרון"

רבני הציונות הדתית פנו במכתב לראשי המפלגה בעקבות פינוי המאחז בבנימין אותו אישר יו"ר המפלגה ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' בטענה כי מדובר בקרקע פלסטינית וטענו כי מדובר במשחק פוליטי המשרת את מתנגדי ההתיישבויות
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)

רבני הציונות הדתית חתמו אמש על מכתב בו הם מתנגדים לפינוי מאחזים במועצת בנימין, זה הגיע לאחר ששר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' המכהן גם כיו"ר המפלגה נתן את אישורו לפינוי בטענה כי מדובר בקרקע פלסטינית פרטית. קבוצה של רבנים אלו, חלק מזוהים עם עוצמה יהודית של איתמר בן גביר, לא התחברו לטיעונו של שר האוצר ושלחו מכתב למפלגה, בדרישה לפעול בכל הכוח נגד הריסת מבנים ביהודה ושומרון.

במכתב טענו הרבנים: "כי יש הטוענים שנקודות התיישבות מסוימות הן על אדמות ערביות פרטיות, ועל כן דינן להתפנות. מדובר בהטעיה של הציבור, הנובעת מאי הבנה של המציאות המשפטית של אדמות יהודה ושומרון, אדמות אלה אינן פרטיות וכי מדובר בשימוש בכלי פוליטי למען מתנגדי ההתיישבויות".

במכתבם האשימו הרבנים את סמוטריץ' כי הוא מאמץ את הטרימינולוגיה של המתנגדים להתיישבויות, וכי הם לא תומכים בהשתלטות על קרקעות פרטיות באמת, וכי רוב הקרקעות בשטח אינן פרטיות. בין החתומים על המכתב: הרב דב ליאור, הרב שמואל אליהו, הרב אליקים לבנון והרב אבינר, המזוהים עם סמוטריץ'.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה