בארץ

זוכי פרס נובל הצטרפו לעתירה: "לא היינו זוכים במדינה לא דמוקרטית"

91 נשות ואנשי רוח וביניהם, זוכי פרסי נובל הצטרפו לעתירה לבג"ץ נגד חוק ביטול עילת הסבירות: "הישגים לא היו מתאפשרים במדינה לא דמוקרטית"
מערכת ice |  1
מחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)

91 נשות ואנשי רוח ,ביניהם שמונה זוכי פרס נובל הצטרפו לעתירה כנגד חוק ביטול עילת הסבירות, כך דווח ב-ynet. לטענתם: ההישגים לא היו מתאפשרים במדינה לא דמוקרטית", כך נכתב בבקשת ההצטרפות.

ברשימה האנשים שהגישו את בקשת ההצטרפות לעתירה נמנים אנשי אקדמיה, סופרים, אומנים, כלכלנים, פסיכולוגים, ביו כימאים, פיזיקאים, רופאים, סוציולוגים, ביולוגים, אנתרופולוגים, מוזיקאים, פילוסופים ועוד. שמונת זוכי פרס נובל שהצטרפו לבקשה הם: עדה יונת, אהרון צ'חנובר, אברהם הרשקו, אריה ורשל, מיכאל לויט, רוג'ר קונברג, דן שכטמן ודניאל כהנמן.

כזכור בשבוע שעבר הצטרפו גם חברי הצמרת הביטחונית ובכירי המשטרה לשעבר למאבק ברפורמה המשפטית כאשר חתמו על הצטרפותם לעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ. בעתירה נכתב כי: "המבקשים סבורים כי התיקון לחוק פוגע פגיעה אנושה בעיקרון הפרדת הרשויות במדינת ישראל, מרסק את הרשות השופטת ואת יכולתו על בית המשפט העליון, לבצע ביקורת יעילה על החלטות הרשות המבצעת בשלל זרועותיה, לרבות על פעילות זרועות הביטחון. תיקון זה לחוק מביא כבר בימים אלה להתפוררות של צבא הגנה לישראל".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רפורמפוביה
    געצאלע 08/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם זוכי פרס נובל יכולים ללקות ברפורמפוביה
    סגור