בארץ

נורמליזציה עם סעודיה? הביקור "הסודי" של ראש המוסד נחשף

על פי דיווחים, דדי ברנע ביקר בבית הלבן מוקדם יותר החודש לדון עם בכירים אמריקנים על הסכם פוטנציאלי עם הממלכה
מערכת ice | 
דוד (דדי) ברנע (צילום פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי)
האם נורמליזציה בין ישראל וסעודיה מתקרבת? על פי דיווח באתר AXIOS, ראש המוסד דדי ברנע ביקר מוקדם יותר החודש בבית הלבן בוושינגטון, שם דן על הסכם פוטנציאלי. על פי הדיווח, ברנע נפגש עם מספר בכירים אמריקנים, ביניהם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן, ברט מקגורק, מתאם הבית הלבן למזרח התיכון, עמוס הוכשטיין, היועץ הבכיר של הנשיא ג'ו ביידן לאנרגיה ותשתיות וראש ה-CIA ביל ברנס. סאליבן ומקגורק ביקרו בסעודיה מעט לאחר הביקור המדווח של ברנע. 
בשבועות האחרונים מתרבים הדיווחים על הסכם נורמליזציה אפשרי בין ישראל לערב הסעודית בתיווך אמריקאי, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש לאפשרות שזה יקר ואמר לפני ישיבת הממשלה: "בעתיד נוכל לחבר את ישראל ברכב גם לערב הסעודית", אמירה זו אמנם נראית כרגע די תלושה מהמציאות אולם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן רוצה לרשום הישג משמעותי לפני שהוא נכנס לשנת בחירות.

בארצות הברית אמנם מנסים לקשור בין חיבור אפשרי בין ישראל לערב הסעודית לבין התקדמות בסוגיה הפלסטינית אולם בישראל דוחים אפשרות זו בטענה כי האווירה בארמון המלוכה הסעודי לא קשורה לאפשרות חידוש יחסי השלום עם הפלסטינים, כיום ישנם יחסים בין המדינות שעוברים מתחת לרדאר אך בישראל וארצות הברית ישנה מטרה ליחצן את היחסים עם ערב הסעודית גם כלפי חוץ.
 
בישראל מוכנים להמשיך בתוכנית שהחלה בזמן הסכמי אברהם אז הקפיאה ממשלת נתניהו את הבנייה בהתנחלויות בתמורה לאותם הסכמים עם בחריין ואיחוד האמירויות, בהסכם שכזה ישראל תמשיך בהקפאה לעוד ארבע שנים, סוגיה נוספת שכרגע תוקעת את ההגעה להסכם היא הבחירות לנשיאות ארצות הברית שייערכו בשנה הבאה, אמנם כרגע ביידן מכהן כנשיא אולם בבית הנבחרים הרוב הוא של הרפובליקנים שכלל לא בטוח ירצו לתת לנשיא את ההזדמנות לרשום הישג משמעותי רגע לפני שנכנסים לשנת בחירות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה