בארץ

זיקוקים נורו בהפגנה בקפלן. המשטרה: "סיכון חיי אדם ממשי"

מטח ארוך של זיקוקי דינור נורה הערב על ידי המפגינים נגד המהפכה המשפטית ברחוב קפלן. במשטרה זועמים: "ירי אמצעי פירוטכני מהווה עבירה על חוק"
מערכת ice |  1
זיקוקים (צילום פלאש 90/ ענת חרמוני)
עשרות אלפי מפגינים השתתפו הערב (מוצ"ש) בהפגנת המחאה נגד המהפכה המשפטית ברחוב קפלן בתל אביב, זה השבוע ה-30 ברציפות. במהלך ההפגנה נורה מטח של זיקוקים מעל הקהל, על ידי המפגינים.
זו לא היתה הפעם הראשונה שהמפגינים בקפלן יורים זיקוקים, אך הפעם היה המטח ארוך במיוחד. במשטרה זעמו על ירי הזיקוקים ודוברות המשטרה במחוז ת"א פרסמה הודעה: "משטרת ישראל פועלת בשעה זו באזור קפלן, בהיבטי התנועה והסד"צ, במטרה לאבטח את המוחים ולאפשר את זכות המחאה. לפני זמן קצר נורו זיקוקים לאוויר ע"י מפגינים מתוך המון המוחים, נדגיש כי ירי אמצעי פירוטכני ע"י המפגינים, מהווה עבירה על חוק השימוש בחומר נפיץ וסיכון חיי אדם ממשי. אנו קוראים למוחים לנהוג בהתאם לחוק, כל פגיעה בשוטרים, בתשתיות ובסמלי שלטון תטופל באפס סובלנות".

השבת נשאו לראשונה מפגינים רבים כרזות ובהם תמונות של שוטרים שלכאורה נקטו באלימות כנגד מפגינים. בעקבות זאת פתחה המשטרה בחקירה בחשד להעלבת עובד ציבור, הוצאת לשון הרע והסתה לאלימות.
 
בין הנואמים בהפגנה בקפלן היה פרופ' יעקב פרנקל, נגיד בנק ישראל לשעבר וחתן פרס ישראל לכלכלה. פרופ' פרנקל אמר בין היתר כי מעולם לא חווינו השמדת ערך כה גדולה שנעשתה תוך זמן כה קצר, ושיבח את המפגינים: "בחצי שנה הצלחתם להגן על הדמוקרטיה ולעורר השראה והתלהבות בקרב מיליונים". הוא גם פנה לראש הממשלה: "רק בידיך למנוע את ההתדרדרות לתהום".
לטענת מארגני המחאה, מעל ל-370 אלף מפגינות ומפגינים, מצומת הגומא ועד אילת, "יצאו לומר לממשלת החורבן שישראל לא תהיה דיקטטורה", מהם כ-200 אלף בקפלן.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נגד חוליגנים פורעי חוק יש להשתמש באמצעים לפיזור פורעי
    רני 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חוק והוא כלבי תקיפה רימוני הלם..פרשי משטרה..מכתז"יות בואש, אלות, ו..מעצרים המוניים..והעמדה לדין !!
    סגור