בארץ

בצה"ל מודים: "כשירות הצבא כבר נפגעת", הרמטכ"ל פרסם סרטון

בצה"ל מביעים דאגה מתחילת מימוש איומי אי ההתייצבות למילואים ומבינים שהפגיעה בכשירות כבר כאן. הרמטכ"ל פנה למילואימניקים בסרטון חריג: "גם מי שקיבל החלטה בלב כבד שלא להתייצב, צה״ל צריך אתכם"
מערכת ice | 
הרצי הלוי (צילום פלאש 90)
על רקע מכתבי הקצינים והטייסים על הפסקת ההתנדבות למילואים בשל חקיקת המהפכה המשפטית, גורמים בצה"ל מודים כי תהליך הפגיעה בכשירות הצבא כבר החל, ורק ילך ויתעצם.
הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, פנה היום (שלישי) לאנשי המילואים בסרטון מיוחד ואמר: ״אתמול היה יום של שיא בעוצמות המחלוקת בחברה הישראלית. בתוך הטלטלה הזו, על צה״ל מוטלת אחריות גדולה להגן על מדינת ישראל ועל אזרחיה. ימי מחלוקת ומשבר דורשים להדגיש את המשותף והמאחד - משימת ההגנה על המדינה היא המחויבות העמוקה שלנו. צה״ל נכון ומוכן לכל אתגר, זהו הציווי שלנו להבטחת קיום המדינה. כוח המגן של צה״ל מורכב מכל חייל, כל מפקד, במילואים ובסדיר, אשר פועלים יחד למטרה משותפת״.

עוד הוסיף הרמטכ״ל: ״עלינו לקרב את אנשי המילואים היקרים לנו מאוד שתרומתם לביטחון המדינה רבה. גם מי שקיבל החלטה בלב כבד שלא להתייצב, צה״ל צריך אתכם. רק יחד נגן על הבית. נתאמן, נתכונן ונעשה ביחד. נבחר לעמוד איתן נוכח אתגרי התקופה המורכבת הזו. יש לנו אחריות רבה״.
 
דובר צה"ל דניאל הגרי אמר היום: "בנקודת הזמן הנוכחית, צה"ל מצוי בכשירות. הייתה עלייה בפניות להפסקת שירות מילואים, לצד זאת מתקיים שיח בין מפקדים למשרתים. אם אנשי מילואים לא יתייצבו לאורך זמן - תהיה פגיעה בכשירות הצבא, מדובר בתהליך הדרגתי שיושפע בהתאם להתייצבותם של אנשי המילואים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה