בארץ

מאות לוחמי מטכ"ל מאיימים לא להתייצב למילואים אם החקיקה תמשיך

כ-400 לוחמים, בנוסף לאלה שכבר פרשו משירות מילואים, שיגרו מכתב למפקד הסיירת בו הזהירו כי אם חקיקת הרפורמה תמשיך, יפסיקו להתייצב ביחידה
מערכת ice | 
חיילים (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
כ-400 לוחמים במילואים של סיירת מטכ"ל שיגרו היום (ראשון) מכתב למפקד היחידה בו הצהירו כי הם יפסיקו את שירותים ההתנדבותי אם הממשלה תמשיך בחקיקת הרפורמה המשפטית וספציפית הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות.
"זה עתה הונח בידיים רועדות מכתב אי ההתנדבות, בעותק מודפס ובודד בצירוף כל שמות החותמים, על שולחנו של מפקד היחידה", נכתב בהודעה, שעליה חתומים גם לוחמים שכבר פרשו משירות מילואים. "כולנו תקווה כי המהלך הדורסני של החקיקה כפי שהוא היום ייפסק. בתקווה שניפגש במילואים הבאים, לאחר שהוסרה החרב מצוואר הדמוקרטיה".

"נוכח מהלכי החקיקה האחרונים שהממשלה ממשיכה במרץ בקידומם", כתבו אנשי המילואים למפקד הסיירת, "תוך התעלמות מוחלטת מכך שחקיקה זו מרסקת את הבסיס המשותף של החברה הישראלית וקורעת את העם, מצפוננו אינו מתיר לנו לעמוד עוד מנגד. הליך חקיקה אנטי דמוקרטית המערער את יסודות המשטר של מדינת ישראל פוגע באופן ישיר בביטחון המדינה, ביטחון הנשען בראש ובראשונה על ערבות הדדית ואחוות לוחמים.
"אנו רואים בדאגה את התהליך שעוברת החברה הישראלית. לאחר לבטים קשים ומתוך כאב עמוק על שהדברים הגיעו לכדי כך, החלטנו לפנות אליך ולהודיע שבמידה ולא ייגנזו תהליכי החקיקה הנוכחית אשר פוגעת בעצמאותה של מערכת המשפט, לא נוכל להמשיך ולהתנדב לשירות מילואים ביחידה. אנו מודעים לפגיעה העלולה לקרות בשל אי התנדבותנו למילואים ביחידה, אך בצו השעה הנוכחי לא נותרה לנו דרך פעולה אחרת בנסיוננו לעצור את ההרס שהחוקים המתוכננים יעוללו לכולנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה