בארץ

"יגרום לפגיעה באזרח": עוה"ד של הדואר תוקפים את קרעי

עורכי דינם של דואר ישראל שלחו מכתב חריף לשר התקשורת ד"ר שלמה קרעי שסירב לאשר שעבוד נכסיו של הדואר לקראת השלמת תוכנית ההפרטה וההבראה של החברה, לדעתם סירוב זה נובע משיקולים לא מקצועיים
מערכת ice | 
ח"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד (צילום נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

בעקבות אי קידום תוכנית ההפרטה וההשלמה של דואר ישראל, שיגרו עוה"ד של החברה מכתב חריף לשר התקשורת ד"ר שלמה קרעי ותקפו אותו על רקע סירוב לאשר שעבוד נכסיו של החברה.

לטענת עוה"ד גיורא ארדינסט, עמיחי וסרטיל ואוהד מייזליק סירובו של השר שלא לאשר את שעבוד הנכסים נובע משיקולים אישיים על רק הניסיון של השר להדיח את יו"ר הדואר מישל ועקנין.
במכתב ששלחו עורכי הדין ללשכתו של השר נכתב כי: "בחודשים האחרונים פנה הדואר לשר התקשורת בבקשות דחופות לאשר את שעבוד נכסיו של החברה לצורך הפעילות השוטפת של החברה והבטחת תהליך ההבראה וההפרטה אולם ללא מענה.
עוד נמסר: "מחדלו והתעלמותו של השר מהבקשות פוגעות באופן אקוטי ביכולת של החברה להתנהל בצורה תקינה בתקופה קריטית לחברה משום שהחברה נמצאת במצוקה תזרימית ומצד שני קיים סיכוי שהחברה תחמיץ הזדמנויות אשר יקדמו תהליך הפרטה והבראה בזמן הקרוב, החלטה זו של השר גורמת לנזק מיידי וחמור ומהווה הפרה חמורה של כללי המשפט המנהלי".
 



בנוסף טוענים עורכי הדין כי אי החלטתו של השר גורמת להפרה של תנאי הרישיון של הדואר שיכול לפגוע באזרח וכי זמן קבלת ההחלטה חלף לפני זמן רב ודחיות נוספות רק יגרמו לפגיעה ממשית ביציבות הפיננסית של הדואר.

בדואר ישראל טוענים כי השר קרעי מונה משיקולים לא מקצועיים היות וניסה להדיח את יו"ר החברה מישל ועקנין.
דואר ישראל פועל כחברה ממשלתית הנשלטת בבעלות מלאה ע"י ממשלת ישראל אולם סיימה את שנת 2021 בגירעון עצום לאחר שהסכם ההבראה שנחתם בינה לבין המדינה בשנת- 2015 לא צלח.
בימים האחרונים מתקדמת תוכנית ההפרטה של הדואר לאחר מספר שנים שהייתה לחברה לא רווחית שרשמה בשלוש השנים האחרונות הפסדים בסכום המסתכם בכ-1.9 מיליארד שקלים.
בחודשים האחרונים גיבשו בדואר בשיתוף משרד התקשורת ומשרד האוצר תוכנית הבראה לגוף שבסופה תתאפשר הפרטה החברה.
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה