TOP 5
5 דברים שאל על לא רוצה שתדעו
חשיפת הקנס הענק של רשות התחרות, הסודות מאחורי זינוק המחירים של אל על והדרכים המפתיעות שבהן תוכלו להחזיר לעצמכם אלפי שקלים על טיסות שבוטלו או התעכבו ב-2025
המעמד של אל על כחברה הלאומית מעולם לא היה דומיננטי יותר מאשר בסוף שנת 2025, אך לצד השליטה הכמעט בלעדית בנתיבי הטיסה מישראל, הגיעה גם ביקורת ציבורית נוקבת על מחירי הכרטיסים שמרקיעי שחקים. רבים מאיתנו מרגישים שאין ברירה אלא לשלם את המחיר שנקבע במערכת, אך מאחורי הקלעים מסתתרים פרטים שחברת התעופה לא תמיד ששה לחשוף: החל מחקירות עומק של רשות התחרות על הפקעת מחירים בנתיבים ללא תחרות, ועד לזכויות כספיות משמעותיות שמגיעות לכם על פי חוק ולא תמיד מוצעות לכם באופן אקטיבי.
הכתבה הזו נכתבה כדי לעשות סדר בבלגן ולחשוף את מה שקורה באמת בתאי הטייס ובמשרדי ההנהלה, כדי שתוכלו להזמין את החופשה הבאה שלכם מתוך ידע וכוח צרכני אמיתי שיחסוך לכם כסף רב.
1. הקנס הענק על "גביית יתר" והחקירה של רשות התחרות
דבר שאל על לא ממהרת לחשוף הוא העובדה שרשות התחרות השלימה לאחרונה חקירה מקיפה נגד החברה בחשד לניצול כוחה המונופוליסטי בזמן המלחמה. הרשות הודיעה על כוונה להטיל על החברה קנס של עד 118 מיליון ש"ח בגין גביית מחירים מופרזים בנתיבים שבהם לא הייתה תחרות, כמו הטיסות לארה"ב. המשמעות עבורכם היא שניתן וצריך להשוות מחירים ולא לקבל את המחיר הראשון כגזירת גורל, שכן החברה נמצאת תחת זכוכית מגדלת רגולטורית שעשויה להוביל להורדת מחירים מאולצת בחודשים הקרובים.
דבר שאל על לא ממהרת לחשוף הוא העובדה שרשות התחרות השלימה לאחרונה חקירה מקיפה נגד החברה בחשד לניצול כוחה המונופוליסטי בזמן המלחמה. הרשות הודיעה על כוונה להטיל על החברה קנס של עד 118 מיליון ש"ח בגין גביית מחירים מופרזים בנתיבים שבהם לא הייתה תחרות, כמו הטיסות לארה"ב. המשמעות עבורכם היא שניתן וצריך להשוות מחירים ולא לקבל את המחיר הראשון כגזירת גורל, שכן החברה נמצאת תחת זכוכית מגדלת רגולטורית שעשויה להוביל להורדת מחירים מאולצת בחודשים הקרובים.
2. הסכום המדויק של הפיצוי בחוק טיבי המעודכן ל-2025
רבים יודעים שמגיע להם פיצוי על ביטול טיסה, אך אל על לא תמיד תנדב את הסכומים המעודכנים שזינקו בשנת 2025. עבור טיסה שבוטלה או התעכבה מעל 8 שעות (ליעד רחוק כמו ניו יורק), הפיצוי הכספי המגיע לכם עומד על 3,580 ש"ח לאדם במזומן, ולא בשוברים. החברה תנסה לעיתים להציע לכם "נקודות" או זיכוי לטיסה הבאה שערכם הריאלי נמוך יותר, אך זכותכם המלאה על פי חוק היא לדרוש העברה בנקאית תוך 45 ימים, מבלי שיופעלו עליכם לחצים לקבל הטבות פחותות ערך.
רבים יודעים שמגיע להם פיצוי על ביטול טיסה, אך אל על לא תמיד תנדב את הסכומים המעודכנים שזינקו בשנת 2025. עבור טיסה שבוטלה או התעכבה מעל 8 שעות (ליעד רחוק כמו ניו יורק), הפיצוי הכספי המגיע לכם עומד על 3,580 ש"ח לאדם במזומן, ולא בשוברים. החברה תנסה לעיתים להציע לכם "נקודות" או זיכוי לטיסה הבאה שערכם הריאלי נמוך יותר, אך זכותכם המלאה על פי חוק היא לדרוש העברה בנקאית תוך 45 ימים, מבלי שיופעלו עליכם לחצים לקבל הטבות פחותות ערך.
3. מחירי ה"גג" הסודיים ליעדי המעבר
בעקבות הלחץ הציבורי, אל על הסכימה לקבע מחירי תקרה ליעדים מרכזיים כמו אתונה (299$), וינה (349$) ודובאי (349$), אך המושבים במחירים אלו "נבלעים" מהר מאוד במערכת. החברה לא תמיד מעדכנת מתי היא משחררת מכסות חדשות של כרטיסים במחירי הגג הללו, ולעיתים הם מופיעים רק תחת סוג כרטיס ספציפי (Lite). מי שיודע לחפש את היעדים האלו ככרטיס נפרד ולא כחלק מטיסת המשך, יכול לחסוך מאות דולרים על ידי פיצול ההזמנה באופן ידני.
בעקבות הלחץ הציבורי, אל על הסכימה לקבע מחירי תקרה ליעדים מרכזיים כמו אתונה (299$), וינה (349$) ודובאי (349$), אך המושבים במחירים אלו "נבלעים" מהר מאוד במערכת. החברה לא תמיד מעדכנת מתי היא משחררת מכסות חדשות של כרטיסים במחירי הגג הללו, ולעיתים הם מופיעים רק תחת סוג כרטיס ספציפי (Lite). מי שיודע לחפש את היעדים האלו ככרטיס נפרד ולא כחלק מטיסת המשך, יכול לחסוך מאות דולרים על ידי פיצול ההזמנה באופן ידני.
4. האמת על מנגנון ה-Overbooking והזכות להתמקח
אל על מנהלת מנגנון מתוחכם של רישום יתר, שבו היא מוכרת יותר כרטיסים ממספר המושבים במטוס מתוך הנחה שחלק מהנוסעים לא יגיעו. כשהמטוס מלא, החברה מחפשת "מתנדבים" שיוותרו על מקומם, אך היא לא תגלה לכם שגובה הפיצוי במקרים אלו הוא גמיש ונתון למשא ומתן. נוסע שיודע לעמוד על שלו יכול לקבל לא רק טיסה חלופית ושדרוג למחלקה גבוהה יותר, אלא גם פיצוי כספי כפול מזה הקבוע בחוק אם הוא מסכים להישאר על הקרקע מרצונו בטיסה עמוסה במיוחד.
אל על מנהלת מנגנון מתוחכם של רישום יתר, שבו היא מוכרת יותר כרטיסים ממספר המושבים במטוס מתוך הנחה שחלק מהנוסעים לא יגיעו. כשהמטוס מלא, החברה מחפשת "מתנדבים" שיוותרו על מקומם, אך היא לא תגלה לכם שגובה הפיצוי במקרים אלו הוא גמיש ונתון למשא ומתן. נוסע שיודע לעמוד על שלו יכול לקבל לא רק טיסה חלופית ושדרוג למחלקה גבוהה יותר, אלא גם פיצוי כספי כפול מזה הקבוע בחוק אם הוא מסכים להישאר על הקרקע מרצונו בטיסה עמוסה במיוחד.
עוד ב-
5. שחיקת ערך הנקודות בחנות המועדון
חברי מועדון "הנוסע המתמיד" צוברים נקודות במשך שנים, אך אל על לא רוצה שתשימו לב שערך הנקודה יורד ככל שמשתמשים בהן לרכישת מוצרים או שוברים מחנויות שותפות. הדרך הכי פחות משתלמת לנצל נקודות היא "קניית מוצרים", והחברה מעדיפה שתעשו זאת כדי לפנות את הנקודות מהמאזן שלה. הדרך היחידה שבאמת משמרת את ערך הנקודות שלכם היא שדרוג מושב בטיסה קיימת או כרטיסי בונוס (Reward Tickets), וגם שם חשוב לזכור שעדיין תשלמו מיסי נמל גבוהים במזומן.
חברי מועדון "הנוסע המתמיד" צוברים נקודות במשך שנים, אך אל על לא רוצה שתשימו לב שערך הנקודה יורד ככל שמשתמשים בהן לרכישת מוצרים או שוברים מחנויות שותפות. הדרך הכי פחות משתלמת לנצל נקודות היא "קניית מוצרים", והחברה מעדיפה שתעשו זאת כדי לפנות את הנקודות מהמאזן שלה. הדרך היחידה שבאמת משמרת את ערך הנקודות שלכם היא שדרוג מושב בטיסה קיימת או כרטיסי בונוס (Reward Tickets), וגם שם חשוב לזכור שעדיין תשלמו מיסי נמל גבוהים במזומן.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



