בארץ

כלבת הים יוליה מכה שוב: צפו באיזה חוף ביקרה הפעם

כלבת הים שהפכה כבר לכוכבת רשת בישראל, לא מוותרת על ביקור מדי כמה ימים באחד מחופי המרכז, ואמש צצה בחוף בת ים. סקרנים שהתקרבו אליה יתר על המידה הבריחו אותה חזרה לים
מערכת ice | 
כלבת הים יוליה (צילום טוויטר)
יום אחד היא תעשה עלייה: כלבת הים הנזירית יוליה לא מוותרת וממשיכה במסעה המופלא בין חופי ישראל השונים, והפעם נצפתה בליל אמש (ראשון) בחוף הסלע בבת ים.
לקראת השעה 20:00 אתמול התקבלו בעמותת דלפיס דיווחים על הימצאה של כלבת הים בחוף. לדברי עדי ראייה לאחר שעלתה לחוף, נאלצה לחזור למים לאחר שסקרנים במקום התקרבו אליה יתר על המידה.

הפעם הקודמת בה נצפתה יוליה בישראל היתה ביום חמישי שעבר, אז עלתה לחוף באיזור השרון, נחה מספר דקות על החולה ושבה למים. ד"ר מיה אלסר מארגון דלפיס, המובילה את מחקר כלבי הים בישראל, אמרה כי התיעודים האחרונים מראים כי יוליה בריאה ובמצב טוב. פקחים של רשות הטבע והגנים נוהגים לסרוק את החופים בהם יוליה מופיעה כדי להשגיח במידה ותעלה שוב.
 
יוליה צצה לראשונה לחיינו לפני כשלושה שבועות כאשר הגיעה לחוף הים ביפו. מאז ביקרה גם בתל אביב, פלמחים, בת ים והשרון. כלב ים הנזירי הים-תיכוני הוא אחד היונקים הנדירים ביותר בעולם. מדובר במין כלב הים עם האוכלוסייה הקטנה ביותר מבין כל כלבי הים בעולם. הוא נמצא בסכנת הכחדה, ואוכלוסייתו כוללת רק כמה מאות פרטים בוגרים.
ראיתם את יוליה על חוף הים? על פי הוראות רשות הטבע והגנים, חובה עליכם לשמור מרחק. מדובר בחיית בר, ואין להפריע לה. דווחו למוקד רשות הטבע והגנים 3639* ולעמותת דלפיס בטל' 050-3225227, כדי שחוקרי העמותה יוכלו להגיע למקום. צלמו (ממרחק וללא שימוש בפלאש!). רצוי לצלם הן בסטילס והן בווידיאו. כמו כן הרחיקו ממנה מיד כלבים (יש להקפיד בימים אלה ללכת עמם כשהם קשורים ברצועה בחוף) ושמרו על השקט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה