בארץ

עסקת ענק לרפא"ל: פינלנד תרכוש מישראל את מערכת "קלע דוד"

יממה לאחר שהצטרפה לברית נאט"ו כהגנה מפני רוסיה: פינלנד הודיעה כי תרכוש את מערכת ההגנה האווירית "קלע דוד" בעלות של כ-345 מיליון דולר. מדובר בעסקת הייצוא הראשונה אי-פעם של המערכת, המיועדת ליירוט טילים בטווח בינוני עד ארוך
מערכת ice | 
טילים באוקראינה (צילום יוטיוב/ AFP News Agency)
משרד ההגנה של פינלנד הודיע אמש (רביעי) כי ירכוש מישראל את מערכת ההגנה האווירית מפני טילים "קלע דוד". זאת, יממה בלבד לאחר שאושרה הצטרפותה של המדינה הנורדית כחברה מלאה בנאט"ו. שווי העסקה מוערך בכ-345 מיליון דולר, עם אופציות שמצטברות ל-236 מיליון דולר נוספים.
שר ההגנה הפיני מסר אמש: "הרכישה תיצור יכולת חדשה עבור כוחות ההגנה של פינלנד ליירט מטרות בגובה רב. במקביל אנו ממשיכים בפיתוח ארוך הטווח של יכולת ההגנה של פינלנד בסביבה ביטחונית חדשה".

העסקה טעונה את אישורה של ארצות הברית, שכן מערכת קלע דוד פותחה על ידי חברת רפא"ל במשותף עם חברת ריית'און האמריקנית.
"קלע דוד", שבעבר כונתה "שרביט קסמים", נועדה להתמודד עם טילים, רקטות וכלי טיס בלתי מאוישים בטווח בינוני עד ארוך של 300-70 קילומטרים. המערכת נכנסה לשירות מבצעי בישראל ב-2016. מדובר בעסקת הייצוא הראשונה אי-פעם של "קלע דוד".
לאחר פרוץ המלחמה באוקראינה ביקש נשיא אוקראינה זלנסקי מישראל את המערכת, אך עד כה לא נעתרה ישראל, מחשש לתפוס צד במלחמה שעלול לגרור תגובה רוסית והצרת צעדי ישראל בתקיפות משלוחי הנשק בסוריה.
 
לפינלנד גבול ארוך במיוחד עם רוסיה ועד כה נמנעה להצטרף לנאט"ו, אך התקיפה של פוטין באוקראינה הכריעה את הכף. המזכיר הצבאי של נאט"ו אמר אמש: "פוטין פלש לאוקראינה בכדי להרחיק את גבולה של נאט"ו מרוסיה וכדי שפחות מדינות יצטרפו לאמנה - אך הוא קיבל את ההיפך המוחלט ממה שרצה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה