בארץ

אפרת רייטן: "דה פקטו הממשלה הזו מפקירה את נשות ישראל"

בשיחה ל-ice לרגל יום האישה הבינלאומי אומרת ח"כ אפרת רייטן מהעבודה כי: "היום יותר מתמיד בישראל של 2023 עם ממשלה שוביניסטית וגזענית - חשוב לציין את היום הזה. להתעלם מהיום הזה יהיה חמור ופסול"

דוד זולדן |  1
אפרת רייטן (צילום אופיר אייב)
ח"כ אפרת רייטן ממפלגת העבודה אומרת בשיחה ל-ice לרגל ציון שבוע האישה הבינלאומי כי "בכל הצעות החוק שעלו מצד הקואליציה אין שום התייחסות לנשים".
איזה מסר יש לך לציבור ביום הסמלי הזה?
"לנו, כנשים, לצערי יש עוד דרך ארוכה לעשות. הממשלה הזו, שאין בה ייצוג הולם לנשים, כששתי מפלגות עם תפיסות עולם נעדרות נשים, שרוצה לחוקק חוקים להחלשת מעמד האישה כמו לא לשרת ביחידות קרביות בצה"ל, הפרדה מגדרית במקומות ציבוריים ומי יודע מה עוד הם ישלפו מהכובע, מנסה להעביר רפורמה שכל תכליתה היא החלשת מערכת המשפט, משמע החלשת מעמדן של נשים, כאשר עד היום בית המשפט היה זה ששמר על זכויותינו".
 


נדמה שמדובר במאבק חוצה מפלגות ובקונצנזוס:
"המסר שלי הוא שלסמוך על הממשלה הקיצונית הזו יהיה חוסר אחריות, וכל אישה, בייחוד נשים בעמדות מפתח, בעלות השפעה, צריכות לפעול לפחות בהסברה כדי לשמור ולהגן על זכויותינו פה. כי המאבק הזה הוא לא של ימין ושמאל, הוא על העתיד של הבנות שלנו, האחיות שלנו, הנכדות שלנו".

האם היום הזה הוא בכלל אקטואלי וצריך לציין אותו? (בהיבט הזה שאם רוצות להרגיש שוות אז דווקא לא להדגיש את השוני)
"היום יותר מתמיד בישראל של 2023 עם ממשלה שוביניסטית וגזענית חשוב לציין את היום הזה. במקום שנצעד עם הקידמה, רוצים לקחת אותנו אחורה. להתעלם מהיום הזה יהיה חמור ופסול. כשאני נואמת במליאה ושואלת איפה השרות, והח"כים מהקואליציה מעיזים לענות לי "במטבח", שחבר כנסת לועג לנשים שעושות ספונג'ה, אתה מבין שאנחנו בבעיה. להיות שוות זה לא בהרגשה, או באמירה, זה בעשייה. ואנחנו לא שם. לא מספיק". 


נוכח מיעוט שרות בממשלה מנופחת עם חצאי שרים ועודפי לשכות - זה לא נתון מדאיג בעינייך?
"זה נתון מאוד מדאיג בעיניי, וכפי שציינתי קודם אנחנו לא במקום שווה, ומי שיושב בראש גם לא מקדם אותנו למקום הזה. שלושה חודשים שהממשלה הזו פועלת וכל עיסוקה הוא לרצות את הנאשם בפלילים. בכל הצעות החוק שעלו מצד הקואליציה אין שום התייחסות לנשים".

האלימות כלפי נשים במגמת עליה מדאיגה - מה צריך לעשות כדי לבלום את התופעה?
"נשים נרצחות פה בקצב מסחרר ושר הטיקטוק עסוק בפרובוקציות ובלהתסיס וחושב שהוא בסצנה באקדח מת מצחוק. הוא צריך להתעורר על חייו. החיים האמיתיים הם לא קומדיה, צריך לצאת מהמסכים ולהבין שחיי נשים הם לא הפקרות. המציאות היא קשה ומצריכה התמודדות ומציאת פתרונות".
במה תרמת לקידום הנושא?
"בכנסת הקודמת פעלנו רבות למען נשים, החל מחקיקה כמו חוק איזוק אלקטרוני וחוק אלימות כלכלית, אישור תקנות להקלה בהפסקת הריון בוועדת העבודה והרווחה בניהולי, וכולל שיתופי פעולה של המשרד לבט"פ עם פורום מיכל סלה בשני פרויקטים חשובים - כלבי הגנה לנשים בסיכון ו"חליפת ברזל" לנשים מאוימות הכוללת חבילת מיגון והגנה עצמית".
במה זה תלוי כרגע?
"יש להמשיך ולקדם חקיקה ופרויקטים חדשנים כגון אלו כדי להילחם באלימות נגד נשים.עד עכשיו לא ראיתי את בן גביר עושה משהו בנדון, חוץ מלהגיע לזירת אונס, שגם היא הייתה לאומנית, אחרת גם לזה לא היה טורח להגיע. דה פקטו הממשלה הזו מפקירה את נשות ישראל".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הפלית נשים
    ביל 03/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אסור לעשות הפליה מתקנת בשום מקום כי אז האנשים הפחות טובים או טובות מקבלים או מקבלות את התפקיד מי שבעל נסיון גדול יותר ולימודים והשגים גבוהים הם יקבלו את התפקיד לא רק בגלל קירבה כל שהיא צריך לקבל לתפקיד
    סגור