בארץ

יתפנק פחות: טייסי אל על גרמו לנתניהו לחסוך מאות אלפים למדינה

משבר טייסי אל על שסירבו להטיס את נתניהו הסתיים: המשפחה תיאלץ להסתפק במטוס בואינג 737 קטן יותר, מפנק פחות - ובעלות נמוכה משמעותית. אז אולי אין אופציה למיטה, אבל יש יותר אופציות לטייסים כשירים שיסכימו לטוס לרומא
מערכת ice |  2
מטוס בואינג 737 מקס (צילום Cityswift Ireland / flickr)
משבר טייסי אל על שסירבו להתנדב להטיס את משפחת נתניהו הסתיים – וייאלץ את בני הזוג להתפנק פחות, "להסתפק" במושבים פחות מרווחים שלא הופכים למיטה ולחסוך מאות אלפי שקלים למדינה.
עד כה התעקשה משפחת נתניהו על טיסה (אפילו ליעדים קצרים) במטוס בואינג 777, היקר יותר, מאחר והוא מרווח יותר ובו מחלקת ביזנס מפנקת המאפשרת להפוך את המושבים למיטות. הבעיה: אל על מחזיקה רק בשני מטוסי בואינג 777, וגם במספר מצומצם של טייסים שכשירים להטיס את המטוס.

מאחר ולטיסות ראש הממשלה שלא נקבעו זמן רב מראש מפורסם מכרז בין הטייסים – נוצר מצב שאף אחד מטייסי בואינג 777 לא ניגש למכרז. ההשערה היא שמדובר בסוג של חרם על רקע המהפכה המשפטית, אם כי מדובר בהתנדבות של הטייסים העסוקים שאינם מחויבים לגשת למכרז.
אמש פרסמה מנכ"לית אל על דינה גנגסיה כי "אנחנו לא ניתן יד לחרמות משום סוג שהוא, בוודאי שלא נגד ראש ממשלת ישראל. הטיסה מאוישת בהתאם לנהלי החברה ואיננו צופים בעיה באיוש. היא תצא כסדרה במועד המתוכנן. זהו כבוד גדול עבורנו להטיס את ראש הממשלה לשליחות מדינית, כך עשינו תמיד וכך נעשה גם בעתיד".
אך למרות דברי המנכ"לית כי הטיסה אוישה – היום פורסם מכרז חדש לטיסת ראש הממשלה לרומא, אלא שהפעם הוא נפתח גם לחברות ארקיע וישראייר, ולא הותנה בו מטוס בואינג 777. התוצאה: אל על זכתה שוב, גם במכרז החדש, והפעם עם מטוס בואינג 737 שהוא צר יותר, מפנק פחות, ומאפשר מבחר גדול יותר של טייסים. 
לפי חדשות 12 עלות הטיסה החדשה תהיה 22 אלף דולר בלבד, כאשר המקום השני במכרז הציע טיסה בעלות של למעלה מ-100 אלף דולר. לא פורסם כמה היתה אמורה לעלות הטיסה בבואינג 777, אבל לפי ההערכות החיסכון למדינה הוא מאות אלפי שקלים. שווה לוותר על מיטה בסכום הזה? נמתין למכרז הבא ונראה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כל הכבוד לטייסים. מצד שני חבל שבכלל היו טייסים שהסכימו (ל"ת)
    יוי ראשלצ 03/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    איזה גברים הטייסים כל הכבוד
    ליאור 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האמת היה עדיף להטיס אותו מכאן ולא לתת לו לחזור- איזה פספוס!!
    סגור