בארץ

"מותר לא להסכים, אבל אנחנו נבחרנו - לא השופטים בבג"צ"

ח"כ צבי סוכות, הפרלמנטר הטרי מהציונות הדתית, תוקף בראיון ל-ice את אבו מאזן ומציע להשתחרר מהתלות ברש"פ: "כל הקונספציה לפיה צריך להשתמש ברשות הפלסטינית כדי לשמור על עצמנו זאת טעות, כולל הכניעה למדינות אחרות באזור שמנסות להכתיב לנו"
דוד זולדן | 
צבי סוכות (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בריאיון ל-ice אומר הפרלמנטר הטרי מטעם הציונות הדתית דברים שעלולים לצרום לאוזנו של שר הביטחון גלנט אבל מביט אל העתיד בתקווה עם העברת סמכויות המנהל האזרחי לידי השר סמוטריץ'. ח"כ צבי סוכות תושב יצהר מדבר על שלטון הפקידים שלטענתו עדיין נותן אותותיו ומביע סיפוק רב מקצב התקדמות הרפורמה המשפטית: "ברגע שמחזירים את הכוח לעם מהחבורה הזאת של בג"ץ יהיה אפשר לעשות פה הרבה יותר דברים שישקפו את הרצון של הציבור ולא את הרצון של חבורת השופטים בבג"ץ".
בתרחיש של שומר חומות מס' 2 - האם אתה סבור שבמידת הצורך (ירי חי לעבר תושבים) נצטרך להכניס טנקים ללוד ולהשתמש באמצעי לחימה שמשתמשים בג'נין? 
"אני לא חושב שאנחנו במצב בו הערים המעורבות הפכו כמו ג'נין. ג'נין זה שטח בצפון השומרון שישראל עזבה אותו ונתנה לטרור להתפתח באזור הזה בצורה משמעותית. אנחנו במלחמה ובמלחמה צריך לערב את הצבא ולא רק את המשטרה".
 האם גלנט מערער את יציבות הממשלה כאשר הוא מפנה מאחזים?
"הממשלה יציבה מאוד, אבל גלנט בהחלט מערער את היחסים בתוך הממשלה בצורה משמעותית כשהוא עושה דברים בניגוד לתיאום הקואליציוני ומפנה מאחזים עוד לפני שהעביר סמכויות".
נכנסת לממשלה ימנית על מלא מלא והנה חוזרים המראות של הפינויים ונתניהו מצהיר על הקפאת הבנייה ביו"ש. לזה פיללת?
"ההסכמים הקואליציוניים טרם קוימו ואנחנו עובדים על זה שהם יקוימו. אני מקווה שכבר בקרוב נקבל בשורות טובות בעניין הזה ואז היחס להתיישבות היהודית ביו"ש יהיה שונה. כשאנחנו נהיה אחראים על המנהל האזרחי".
 
הרפורמה המשפטית מבשילה. במה זה יתבטא בכל הנוגע להתיישבות וביטחון המתיישבים?
"כל כך הרבה החליטו במדינה, בממשלה וגם בכנסת גם בדרג הפקידותי שהכול נקבע לפי מה שיגיד בג"ץ. ברגע שמחזירים את הכוח לעם מהחבורה הזאת של בג"ץ יהיה אפשר לעשות פה הרבה יותר דברים שישקפו את הרצון של הציבור ולא את הרצון של חבורת השופטים בבג"ץ".
האם שלטון הפקידים מרים ראש? נדמה שאתם נבחרי העם באים עם סכין בין השיניים ובאים פקידים ומצננים לכם את ההתלהבות.
"אני לא אוהב להשתמש במונח פקידים אבל הדרג המקצועי של משרדי הממשלה בפרט בתחום הביטחון התרגל במשך הרבה מאוד שנים לעבוד בשיטת עבודה אחרת. מאוסלו ועם סוג של שת"פ עם הרש"פ ואיך מתייחסים לכל מיני דברים שיכולים להרגיז את אבו מאזן או את המדינות באזור. קצין בכיר שהתגייס לפני 30 שנה וגדל בתחילת הסכמי אוסלו לתוך מערכת שחיה לפי תפיסת העולם הזאת ואנחנו רוצים לשנות אותה. הסכמי אוסלו היו טעות, ההתנתקות הייתה טעות. כל הקונספציה לפיה צריך להשתמש ברשות הפלסטינית כדי לשמור על עצמנו זאת טעות, כולל הכניעה למדינות אחרות באזור שמנסות להכתיב לנו כל מיני דברים. ולכן, יש הגיון בזה שלפקידים קשה להם עם הממשלה החדשה. לדרג המקצועי קשה עם הממשלה הנבחרת אבל השינוי יחלחל לאט, אנחנו מספיק רגישים. ומותר לא להסכים, אנחנו נבחרנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה