בארץ

אחרי התערבות נתניהו, סמכויות המנהל האזרחי יועברו לסמוטריץ'

אחרי עימות מתוקשר שהחריף אחרי הפינוי בבנימין, שר הביטחון גלנט הגיע להסכם עם סמוטריץ', שר האוצר, בנוגע לחלוקת הסמכויות, לאחר שסמוטריץ' איים כי אם הסמכויות על המנהל האזרחי ביו"ש לא יועברו אליו בקרוב, יתנגד להעברת התקציב הבאה
דוד זולדן | 
יואב גלנט, בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, יונתן זינדל)
שר הביטחון ושר האוצר הגיעו להסכמות כאשר רוב הסמכויות של המנהל האזרחי יעברו לידיו של סמוטריץ', כפי שסוכם בהסכמים הקואליציוניים וכעת יפרע השטר.
רוב התחומים באחריות המינהל האזרחי יעברו לסמכותו של סמוטריץ', וכל נושא האכיפה יעבור למנגנון משותף עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שיוקם במיוחד לצורך ההסדר. ההסדר מגיע לאחר שסמוטריץ' איים כי במידה והסמכויות על המנהל האזרחי ביהודה ושומרון לא יועברו אליו בקרוב, יתנגד להעברת התקציב הקרובה. 
ההסכם המוגמר מגיע אחרי עימות מתוקשר בין סמוטריץ' לשר הביטחון יואב גלנט שהחריף אחרי פינוי הכרם בבנימין. "עקירת הכרם בעמק שילה היא עוול זועק לשמים שאפשר וצריך היה למנוע", ציין השר בימים האחרונים והוסיף: "עוול ארוך שנים של המנהל האזרחי ושל בג"ץ. בדיוק כדי להפסיק את הרדיפה ארוכת השנים ואת ההתעמרות המפלה הזו נגד המתיישבים דרשנו וקיבלנו בהסכם הקואליציוני את האחריות על המנהל האזרחי ועל החיים האזרחיים ביהודה ושומרון".
סמוטריץ' תקף את גלנט בחריפות: "התכחשותו של שר הביטחון גלנט להסכם החד משמעי וגרירת הרגליים של ראש הממשלה בעניין אינם מקובלים ולא ניתן להם להימשך. מדובר בסעיף שלכולם היה ברור שהוא מרכזי בהסכם שלנו והבסיס לקיומה של קואליציה הוא קיום ההסכמים הקואליציוניים. אני דורש מרה"מ להעביר לידי את הסמכויות לאלתר. אם לגלנט יש עם זה בעיה הוא מוזמן לשים את המפתחות. אני משוכנע שיש רבים בליכוד ישמחו למלא את מקומו במשרד הביטחון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה