בארץ

פסקת ההתגברות אושרה בקריאה טרומית: לפיד השתולל על לוין

הרפורמה המשפטית מבשילה והמליאה סוערת כאשר חלק מהאופוזיציה נעדרו מההצבעות והרוחות התלהטו
דוד זולדן |  1
השבעה בכנסת (צילום יונתן סינדל אוליבר פיטוסי פלאש 90)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את ההצעה הדרמטית שתאפשר לכנסת להתגבר על פסילת חוקים בבג"ץ. לוין קרא להדברות, מהלך שגרר לצרחות מצד לפיד: "אתה ראש הממשלה האמתי. העדפת לתת למדינה הזאת להתפרק בשביל הוועדה לבחירת שופטים".
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את חוק פסקת ההתגברות ואת "חוק דרעי 2". לפני ההצבעה על חוק ההתגברות צרח ראש האופוזיציה יאיר לפיד על שר המשפטים לוין - והאשים אותו: "העדפת לתת למדינה להתפרק. אל תבלבל את המוח על הידברות כשאתה מעביר חוק כזה". לוין השיב ללפיד וחברי האופוזיציה כי הם חסרי אחריות.
ההצעה אושרה ברוב של 62 תומכים מול 51 מתנגדים. בפתח הדיון, יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן, שהגיש את ההצעה, הציג אותה והסביר כי מדובר בחוק דומה לזה שהציע בוועדה, שהוגש בהתאם לחוות דעתה של יועמ"שית הכנסת. "הצעת החוק באה להציע שבית המשפט יוכל לבטל בהרכב מלא של כל שופטיו - 15 שופטים - ולבטל את מנגנון הפסילה כשהכנסת תקבל פסקת התגברות בהוראה של שלוש קריאות ברוב של 61 - ואז החוק יהפוך קבוע", הוא אמר. "יצרנו מנגנון שיקשה על ההתגברות. לא יהיה אפשר להשפיע על הבחירות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מדהלה יעקב 11 רחובות
    יצחק 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מערכת המשפט קנתה את החוקים האלה ביושר בלשון המעטה היהירים הזחוחים שלא הקשיבו לדברי השופטים הנבונים הקודמים שהזהירו שהאקטביזם של אהרון ברק תפרק את מערכת המשפט והללו העדיפו ללכת אחר עצת "הילדים" והם עוד מתלוננים בחוצות עיר?!חייבים להחזיר את הפרדת הרשויות ולהסיר את מעורבות השופטים מהפוליטיקה וחינוך הציבור זה אינו תפקידם
    סגור