בארץ

אחרי העברת החקיקה המשפטית: האבטחה סביב רוטמן תוגברה

אחרי שחוקי הרפורמה המשפטית עברו בקריאה ראשונה למרות מחאת האופוזיציה, תוגברה האבטחה סביב יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן
דוד זולדן |  1
שמחה רוטמן (צילום Olivier Fitoussi/Flash90)
תוגברה האבטחה סביב יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן ולכל אירוע ציבורי יתלווה אליו מעכשיו מאבטח. זאת לאחר שמוקדם יותר היום אישרה הוועדה בראשותו את הצעת החוק של הרפורמה המשפטית לקריאה ראשונה, הצעת חוק-יסוד: השפיטה, שקובעת כי הקואליציה תשלוט במינוי השופטים ואוסרת על בג״ץ לדון בחוקי יסוד.
למרות המחאה והפיצוץ בוועדה - הליך חקיקה ראשון לרפורמה במערכת המשפט הכולל את סעיפי השלב הראשון ברפורמה המשפטית אושרו לקריאה ראשונה, בוועדת חוקה ומשפט של הכנסת. החוק שעבר נוגע ישירות להרכב הוועדה לבחירת שופטים ומונע אפשרות לפסול חוקי ייסוד.
מדובר בהתקדמות משמעותית וגם סמלית ביום שבו מתנגדי הרפורמה מפגינים נגדה. השלב הראשון ברפורמה המשפטית הנוגעת בהרכב הוועדה לבחירת שופטים ומניעת האפשרות לפסול חוקי יסוד עברה ברוב של תשעה ח"כים מול שבעה מתנגדים. החוק עבר לאחר הקראת נוסח הצעת החוק בפני חברי הועדה.
הצעתו של רוטמן להרכב הוועדה החדש צפוי להיות מאושר ובתרחיש כזה הוועדה תכלול את שר המשפטים, שני שרים נוספים, שלושה חברי כנסת, נשיא ביהמ"ש העליון ובנוסף, שני שופטים בדימוס.
למרות שח"כ שמחה רוטמן הרים את הכפפה לפחות למראית עין ובירך על מתווה הנשיא - באופוזיציה לא התרגשו מהושטת היד של מי שמוביל את המהלך בוועדת החוקה ופוצצו את הדיון. כאמור, חברי האופוזיציה דילגו על השולחנות, צעקו במקהלה: "בושה" ושרו: "אין לי ארץ אחרת" ודפקו על השולחנות. ח"כים שניסו להתקרב לעבר היו"ר הוצאו בכוח מהאולם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אבישי בן חיים:נתניהו,רוטמן,לוין,הם ישראל השניה? (ל"ת)
    הטמבל 02/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור