בארץ

פורסמו החלטות הקבינט: בית המחבל מהפיגוע בירושלים נאטם

שעות לאחר צאת השבת התכנסו חברי הקבינט מדיני ביטחוני ודנו בהצעות הגורמים הביטחוניים בנוגע למאבק בטרור והצעדים נגד המחבל שרצח שבעה בפיגוע בשכונת נווה יעקב
מערכת ice |  1
בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בעקבות הפיגועים הקשים שהתרחשו בירושלים בליל שישי האחרון, הקבינט המדיני ביטחוני התכנס אמש (שבת) וקיבל שורת החלטות על צעדים שינקטו כחלק מהמאבק בטרור ומה שהוגד כ"גביית מחיר מהמחבלים ותומכיהם".
לפי הודעה שיצאה לתקשורת, הקבינט אישר את איטום בית המחבל שביצע את פיגוע הטרור באופן מיידי לקראת מימוש הריסתו. בנוסף לכך שלילת זכויות בביטוח הלאומי והטבות נוספות למשפחות מחבלים תומכות טרור, שלילת תעודות זהות למשפחות מחבלים תומכות טרור - החוק יידון מחר בישיבת הממשלה.
מנגד בקבינט אישרו הוספת אלפי אזרחים נושאי נשק באמצעות זירוז והרחבה של רישוי מתן כלי ירייה. כמו כן הוחלט לתגבר את כוחות במשטרה ובצבא, שיבצעו מעצרים בהיקף נרחב ומבצעים ממוקדים לאיסוף נשק בלתי-חוקי. כמו כן, בתגובה לפיגועים ולחגיגות השמחה שבו בעקבותיהם, ראש הממשלה נתניהו החליט על "צעדים לחיזוק ההתיישבות שיובאו השבוע" אך כאמור לא פירט מה כוונתו.
כאמור, בעקבות החלטת הקבינט, כוחות משטרה של מחוז ירושלים יחד עם לוחמי מג"ב וצה"ל אטמו הלילה את ביתו של המחבל חיירי עלקם, שרצח שבעה בני אדם בערב שבת בשכונת נווה יעקב בירושלים. הכוחות פעלו באזור א-טור שבמזרח ירושלים בהתאם להחלטות שהתקבלו בלילה בדיון הקבינט המדיני-ביטחוני.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שפל הקבינט
    ש 01/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא צריך לאטום צריך להחריב את הבית מהיסוד ולהשאיר להם אדמה חרוכה וגם זה יותר מידי טוב לעדות להם החלטה גרועה מאוד דל הקבינט
    סגור