בארץ

השרה רגב: חלק מעבודות הרכבת בשבת יעברו ללילות בימי חול

בעקבות דרישת החרדים והלחץ מרה"מ נתניהו: שרת התחבורה מירי רגב סיכמה עם רכבת ישראל על צמצום עבודות התחזוקה בשבתות, והעברת חלקן ללילות באמצע השבוע. השרה הקודמת מיכאלי: גם ככה עובדים כבר באמצע השבוע 
מערכת ice | 
מירי רגב (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל, מרים אלסטר)
האם נמצא פתרון לדרישת החרדים להפסיק את עבודות תחזוקת הרכבת בשבת? שרת התחבורה מירי רגב הגיעה לסיכום היום על העברת חלק מהעבודות לשעות הלילה בימי חול.
כזכור בסוף השבוע האחרון פורסם בתקשורת צילום של עבודות תחזוקה שנעשות בשבת ברכבת. סיעת יהדות התורה זעמה על העבודות מאחר ובהסכמים הקואליציוניים עם נתניהו העלו את הנושא וסוכם על מניעת חילול שבת. ראש הממשלה, שחשש ממשבר ראשון בקואליציה, הורה לשרת התחבורה רגב לבחון את הפסקת העבודות.
בתחילה הכריזה השרה רגב כי העבודות בשבת יימשכו כי הן הכרחיות, אולם לאחר מכן ייתכן בלחץ ראש הממשלה, החלה בדיונים עם בכירי רכבת ישראל וסגן שרת התחבורה, אורי מקלב מיהדות התורה. היום הודיעה השרה כי הושג הסכם על צמצום עבודות הרכבת בשבת, וחלקן יועברו ללילות באמצע השבוע.

בהתאם להחלטות, נקבע כי לא ייערכו בשבתות עבודות לשדרוג תשתיות ושבירת מסילות. עבודות החשמול יימשכו כרגיל. סגן השרה מקלב אמר כי יעקוב מדי שבוע אחר העבודות ברכבת כדי לוודא שאין פגיעה בכבודה של השבת, ודרש להציג לו מדי תקופה את תוכניות העבודה ברכבת. קודם לכן איים כי אם לא יימצא פתרון, יעסיק יועצים חיצוניים שינחו כיצד לפעול בלי חילול שבת.
שרת התחבורה הקודמת ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי פרסמה בעקבות ההודעה: "ספין מביך. אין דרך להעביר עבודות ברכבת משבת לאמצע שבוע בלי לפגוע בשירות, פשוט כי כבר היום כל שעה בלילה משמשת לעבודות. בתקופתי כשרה האצנו את העבודות בשבת כדי להחזיר יותר שירות יותר מהר. מירי וביבי נכנעים לחרדים הסחטנים ופוגעים ברכבת ובשירות. את החרפה הזאת אנחנו נחליף".
מומחים בתחום התחבורה כבר העריכו כי ההסכם שפורסם היום לא יוכל להחזיק מעמד ללא פגיעה משמעותית בתחזוקה השגרתית של הרכבת, יפגע בתנועת הרכבות בימי חול ויעכב קידום פרויקטים - מה שעלול לגרום נזקים של מיליארדי שקלים בטווח הארוך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה