בארץ

שר החינוך לשעבר נגד אבי מעוז: "לא יעבור בשתיקה"

שר החינוך לשעבר במתקפה נגד ח"כ אבי מעוז שמתכנן רפורמות רחבות היקף במשרד החינוך: "נקבל הוראות מקומיסר התרבות והרוח"
דוד זולדן |  1
שי פירון, אבי מעוז (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אוליביה פיטוסי)
ח"כ אבי מעוז שחתם שלשום הסכם קואליציוני עם הליכוד מעורר דאגה בחוגי השמאל ומקומם עליו פוליטיקאים וארגוני להט"ב שחוששים מהחלטות שיקבל נגד הקהילה הגאה במסגרת תפקידו וסמכויותיו הרחבות שקיבל במסגרת ההסכם. מתברר שגם שר החינוך חובש כיפה מודאג מהמינוי. 
שר החינוך לשעבר, הרב שי פירון תוקף בחריפות את ההסכם הקואליציוני של הליכוד ומפלגת 'נעם' ושולח חיצי ביקורת באבי מעוז: "מאז פרסום תוצאות הבחירות, חשבתי שנכון שכללי הדמוקרטיה יישמרו. צד אחד ניצח, בבהירות, ועתה מוטלת עליו החובה להוביל את המדינה בהתאם להשקפת עולמו. אבל, ההסכם המסתמן עם ח"כ אבי מעוז אינו יכול לעבור בשתיקה. הוא ליקוי מאורות דמוקרטי, מוסרי, יהודי וציבורי. ח"כ אבי מעוז מייצג מנדט אחד בכנסת, סיעת יחיד, והוא, ורק הוא, יקבל את האחריות על תכניות הלימודים במשרד החינוך".
עוד טוען פירון כי "אל תתבלבלו, השאלה אינה רק אם ארגונים חילוניים כאלה ואחרים יוכלו ללמד בבתי הספר. השאלה היא אפילו אם הרב שרלו, הרב בני לאו או הרבנית מלכה פיוטרקובסקי יוכלו להשמיע את קולם. אל תתבלבלו. המשמעות היא שבמקום לנהל ויכוח ראוי על תפיסות החינוך, נקבל הוראות מקומיסר התרבות והרוח. אל תתבלבלו. המשמעות היא שליטה על שיקול הדעת של מנהלים ומנהלות, ובעיקר, שלילת הכוח של אנשי חינוך לעצב זהות ואחריות".
פירון גם מוטרד ממצב הזהות היהודית והזהות הלאומית ואומר: "כן, גם אני מציע להשקיע יותר בתכניות פנים בית ספריות, ופחות בהסתמכות על גורמי חוץ. אבל השינוי צריך להיעשות בשיח, בשולחן עגול, בהעמקה ולא בסיסמאות. הדיון צריך להיעשות בהשתתפותם של אנשי חינוך ולא מעל הראש שלהם. תיקון איננו הריסה, בטח לא חורבן. אבל מכאן ועד העברת האחריות לסמכותו של אדם אחד, המייצג מנדט אחד, שעמדותיו ודעותיו זרות לרוב מוחלט של אזרחי ישראל, המרחק גדול".
לסיום אומר פירון: "ואם לא די בכך, יש כאן עקירת הנשמה מהגוף. משרד החינוך יעסוק במתמטיקה ואנגלית ואבי מעוז יחנך את ילדינו. זהו ליקוי מאורות חמור. זהו רגע עצוב ומסוכן. וחייבים, חייבים שלא לעמוד מנגד".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לילדים היום אין מושג ביהדות . (ל"ת)
    חנופה.. מדיניות לפיד 12/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור