בארץ

בניגוד להמלצת ועדת שמגר: נתניהו נפגש עם משפחות החטופים

רה''מ נתניהו עתיד להיפגש עם נשים ששבו משבי החמאס ושבני משפחותיהן עודם בשבי, וכן נטען מטעמו כי הינו "רואה חשיבות רבה בפגישות עם בני משפחות החטופים" זאת בניגוד למסקנות ועדת שמגר, שאותה אף הציע בעבר חה''כ לפיד לחוקק
דורון בלוך |  1
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מלשכת ראש הממשלה יצאה אמש (שני) הודעה כי ראש הממשלה נתניהו ייפגש השבוע עם נשים ששבו משבי החמאס ושבני משפחותיהן עודם בשבי. הנשים ששבו בחודש נובמבר 2023 שוחררו במסגרת עסקת הנשים והילדים.
בנוסף, בנוסח ההודעה אף הודגש  כי "רבות מהן ומבני משפחותיהן כבר פגשו את ראש הממשלה בפורומים שונים מאז פרוץ המלחמה". ואף הגדילו להדגיש כי "ראש הממשלה רואה חשיבות רבה בפגישות עם בני משפחות החטופים, וזאת על מנת להקשיב, לעדכן ולשתף אותן במאמצים להשבתם של יקיריהם" וכן לעדכן על כך ש"בהמשך מתוכננות פגישות עם משפחות נוספות, ומועדן יקבע בהקדם".
אלא שבוועדת שמגר בשנת 2008, שהוקמה על מנת להביא לקביעת עקרונות לניהול משא ומתן לפדיון שבויים, חטופים ונעדרים, שחלקים גדולים מפרטיה נשארו חסויים, נקבע בין היתר כי "יש להביא לניתוק בין משפחות השבוי לבין מקבלי ההחלטות ברמה המדינית על מנת למנוע לחץ בלתי ראוי".
כמו כן, פרט נוסף הראוי לציון הוא, כי בשנת 2015, הגדילו לעשות קבוצת חברי כנסת, בהם גם חברי הכנסת אביגדור ליברמן ויאיר לפיד, והציעו לחוקק את מסקנות הוועדה. הצעת חוק זו הונחה על שולחן הכנסת ה-20, אך לא הועלתה להצבעה.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הרי כשהוא לא נפגש איתם זה גם לא בסדר (ל"ת)
    חנוך 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור