בארץ

המשטרה קבעה: מפקד המחוז שהכה מפגינים בדרך להתמנות למפכ"ל

ניצב דני לוי, מפקד מחוז החוף במשטרה התקדם צעד אחד בדרכו לרשת את יעקב שבתאי ולהיכנס לתפקיד מפכ"ל המשטרה. למרות התנהלות בעייתית כלפי מפגינים בתקופת ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית, הוועדה למינוי בכירים, קבעה שלוי מועמד ראוי לתפקיד
מערכת ice | 
שוטר (צילום פלאש 90/ משה שי)
לאחר שהמועמד הקודם פרש מהמרוץ לתפקיד מפכ"ל המשטרה, המועמד החדש של השר בן גביר, ניצב דני לוי מפקד מחוז החוף במשטרה, התקדם צעד נוסף בדרך להיכנס לתפקיד. הוועדה המייעצת  למינויים בכירים בראשות נשיא בית משפט העליון בדימוס אשר גרוניס הודיעה הערב (רביעי) שהיא מאשרת את מועמדותו של לוי לתפקיד מפכ"ל המשטרה. עכשיו, הכדור עובר לידיה של הממשלה שצריכה גם היא לאשר את המינוי.
לוי, התגייס למשטרה בשנת 1985 ומאז, הוא כיהן בשורה של תפקידי מפתח במשטרה ובדיון שהתקיים במסגרת ועדת גרוניס, מלבד לוי השתתפו בו גם המפכ"ל היוצא יעקב שבתאי, השר בן גביר וכל הנוכחים הביעו תמיכה בהחלטה למנות את לוי לתפקיד המפכ"ל.

מימין, ניצב דני לוי, צילום: פלאש 90
ניצב לוי, נכנס לפני שנה לתפקיד מפקד מחוז חוץ והוא נודע ביד הקשה שהוא מפגין כלפי  מפגינים בהפגנות נגד הממשלה שמתקיימות במחוז שלו בעיקר אלו שבאזור קיסריה, צומת כרכור וחדרה. מפגינים העלו טענות רבות על אלימות משטרתית ומעצרי שוו מצד לוי ופקודיו ואלו אף הושמעו בדיון בוועדה לביטחון לאומי בכנסת.
רק בחודש מרץ השנה, במהלך הפגנה נגד הממשלה וקידום שחרור החטופים בסמוך לביתו של ראש הממשלה בקיסריה, תועד עימות מילולי חריג שהתקיים בין קבוצת מפגינים לבין ניצב לוי. 
המפגינים קראו לעברו: "משטרה אלימה. בן גביר מחבל. מי מקדם אותך, למי אתם חייבים?". לוי, ענה למפגין: "60 כמוני נהרגו בגללך, אתה תגיד לי למי חייבים? אתה חייב לנו את החיים שלך". המפגין השיב לו: "אתה חוצפן, נלחמנו עוד לפני שנולדת". לוי הגיב: "תכבד את המשטרה". המפגין ענה: "אתה מבייש את המדים שלך", וגם הפעם לוי ענה: "אתה מבייש את האזרחות שלך".

ד"ר יבור נעצרת בקיסריה, צילום: שימוש לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים
כמו כן, על פי הנתונים מתחילת כהונתו בתפקיד נרשמה עלייה משמעותית במקרי הפשיעה והרציחות חברה הערבית ונראה שלמרות שהוא לא פועל מפסיק למיגור התופעה, השר בן גביר רואה בו מועמד ראוי לקידום לתפקיד המפכ"ל. בהמשך לכך, המתנגדים למינוי לוי לתפקיד המפכ"ל טוענים שעל מנת לזכות בתפקיד הוא יישר קו עם רצונו של השר בן גביר.
הוועדה, התייחסה להחלטה ומסרה כי: "לאחר בחינת החומר שהיה בפניה לא מצאה הוועדה פגם מבחינת טוהר המידות, ככל שמדובר במועמד לתפקד המפקח הכללי של המשטרה, ניצב דני לוי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה