בארץ

הרשות הפלסטינית חוטפת בענק: מדוע נתבעת בסך 200 מיליון שקל?

עשרות נפגעי טרור ובני משפחותיהם הגישו תביעה נגד הרש"פ, בשל תמיכתה הכלכלית במחבלים, שגוברת ככל שהפגיעה ביהודים היא משמעותית יותר. עו"ד ברק קדם, אשר מייצג את התובעים, מסר: "אנו קוראים למערכת המשפט הישראלית ולכל גורמי האכיפה לפעול בנחישות למען השגת צדק"
מערכת ice | 
אבו מאזן (צילום פלאש 90)
בבית המשפט המחוזי שבירושלים הוגשה תביעת ענק בסך 200 מיליון שקל נגד הרש"פ (שלאחרונה כבר מתמודדת עם סנקציות מצידה של ישראל), בשל נזקים שנגרמו ל-78 המשתתפים בתביעה, שהם נפגעי טרור או בני משפחותיהם. טענתם העיקרית: העובדה כי הרשות הפלסטינית מממנת את משפחות המחבלים, והתמיכה בהם עולה ככל שהם מצליחים לפגוע ביותר יהודים.
התביעה הוגשה בידי עורך הדין ברק קדם, ממשרד ארבוס קדם צור, ומתוארת בה השפעת הטרור על חייהם של הנפגעים ומשפחותיהם, בצירוף עדויות של נפגעי הטרור אשר חוו אובדן ושינוי קיצוני בחייהם. עורך הדין קדם אמר: "אנחנו כאן כדי לתת קול לנפגעים ולדרוש צדק בשם אלו שלא יכולים לדבר בשם עצמם".
בכתב התביעה נטען כי הרשות תומכת כלכלית במעשי טרור מאחר והיא מעבירה תשלומים קבועים למשפחות מחבלים ולמחבלים הנכלאים בישראל, דבר המהווה תמריץ כלכלי מובהק אשר נוגד את עקרונות המשפט הבינלאומי. עורכי הדין דורשים מבית המשפט להורות על תשלום פיצויים, וכן לחייב את הרשות הפלסטינית בהוצאות משפטיות מלאות.
"בעתירה זו אנו שואפים להטיל אחריות על הרשות הפלסטינית ולשים קץ למעשי הטרור הנתעבים. אנו קוראים למערכת המשפט הישראלית ולכל גורמי האכיפה לפעול בנחישות למען השגת צדק לנפגעי הטרור ומשפחותיהם", סיכם עו"ד קדם.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה