בארץ

"250 חטופים, פשיטה על מוצבים": המסמך שחזה במדויק את ה-7 באוקטובר

מסמך שפורסם במהלך חודש ספטמבר חזה במדויק את הזוועות שהתרחשו ב-7 באוקטובר, כשצוין בו מספר של חטופים, שעות ספציפיות למתקפה ואת דרך התקיפה של ארגון הטרור. מדוע אף גורם לא התייחס למסמך ברצינות?
מערכת ice | 
מתקפת פתע על ישראל ב-7 באוקטובר (צילום פלאש 90/ עבד רחים כתיב)
ישראל אמנם לא הייתה ערוכה לפלישה של חמאס במהלך השבת השחורה, אך מסמך שנחשף אתמול (שני) והופץ במהלך חודש ספטמבר חושף כי צה"ל וגופי המודיעין השונים ידעו על התוכניות לפשוט על ישראל – כך פורסם כאן 11. כותרת המסמך: "אימון פשיטה מפורט מקצה לקצה", אז מה בדיוק תואר בו ומדוע אף גורם לא התייחס אליו ברצינות?
במסמך מתוארים אימונים שבוצעו על ידי יחידות העילית של חמאס בו תורגלו פשיטה על מוצבים צבאיים וקיבוצים, חטיפה של מאות חיילים ואזרחים, והסברים מפורטים על הדרך בה יש לשמור על החטופים כשהם נמצאים ברצועת עזה. עוד צוינו שעות ספציפיות למתקפה: "ב-12:00 מחלקים ציוד ונשק ללוחמים, בשעה 14:00 מתחילים בתרגול הפשיטה". עוד נכתב כי מספר החטופים הצפוי נע בין 200 ל-250 בני אדם. עם זאת, לא ברור מדוע בישראל בחרו שלא להתייחס ברצינות למסמך.
נזכיר כי במהלך המלחמה העיתונאי אילן הוציאו את ספרו "אוגדת עזה נכבשה", ובה טען כי חמאס היה ערוך בכוחות גדולים במטרה לנסות לכבוש את הכור בדימונה ואף להגיע לתל אביב. "הפסגה של המהלך הייתה צריכה להיות פשיטה על תל אביב. הם סימנו כמה מוקדים מרכזיים בעיר כדי לבצע בעיר טבח המוני".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה