בארץ

מצעד הגאווה בתל-אביב בוטל. חולדאי: "זו לא העת לחגיגות"

ראש עיריית תל-אביב רון חולדאי פרסם ברשת החברתית X כי השנה לא יתקיימו האירועים המסורתיים. במקום זאת, התקציב יוסט למען המרכז הגאה בעיר. כיצד הגיבו הגולשים להודעה המפתיעה?
מערכת ice |  1
מצעד הגאווה (צילום פלאש 90/ רוני עופר)
ראש עיריית תל-אביב רון חולדאי הודיע היום (רביעי) בחשבון ה-X שלו (לשעבר טוויטר) על ביטול מצעד הגאווה המסורתי בעיר תל-אביב. במקום המצעד הודיע כי תתקיים השנה עצרת בנושא גאווה, תקווה וחירות. את התקציב המוקדש לקיום אירוע הגאווה הוחלט להסיט לטובת המרכז הגאה בעיר. לדבריו, ההחלטה על ביטול האירוע התקבלה יחד עם הארגונים הגאים. 
 
בציוץ כתב: "132 בנינו ובנותינו עדיין חטופים בעזה, מעגל השכול הולך ומתרחב מידי יום ואנו נמצאים באחת מתקופותיה הקשות של מדינת ישראל". חולדאי המשיך וציין את מחויבותו עבור הקהילה הגאה וכתב "תל אביב-יפו היא הבית של הקהילה הגאה, כזו הייתה וכזו תמיד תהיה".
 
בהודעה רשמית שהוציאה עיריית תל אביב כתבה מיטל להבי, מחזיקת תיק הגאווה, כי "גם בימים אלה הקהילה הגאה, ממשיכה במאבק על החופש והזכויות שלה ולצד זאת, נלחמת יחד עם כל עם ישראל עבור החזרת החטופים הביתה. עצרת הגאווה והתקווה תביא את קולה של הקהילה בשני מאבקים חשובים אלו שמסמלים יותר מכל את התקווה לעתיד טוב יותר בישראל". 
גולשים הגיבו להחלטה וכתבו "החלטה מתבקשת", כתב אחד, "כואב לי ברמה האישית, אבל השנה לא ניתן להפריד בין האישי ללאומי". אחרים ניצלו את הפלטפורמה לבקר את שותפיו הפוליטיים של חולדאי, "עדיף לעשות קרנבל ולא להכניס לקואליציה את האנשים של סמוטריץ׳, אם אתה בעניין של לעשות את מה שחשוב ולא את מה שהייצוגי" הגיב גולש אחד. 
בהודעה הרשמית של העירייה התייחס להבי אל הגורמים המתנגדים לקיום המצעד. "ראוי לציין כי המאבק של הקהילה הגאה לשוויון זכויות וחירות חייב להימשך אל מול גורמים קיצוניים שמאיימים על מעמדה של הקהילה וזכויותיהם של חבריה, ותל-אביב יפו חייבת להיות זו שמובילה אותו כמבצר של פלורליזם ומגדלור של תקווה וחופש".
הדיון על קיום מצעד הגאווה מתקשר גם לדיון על אירועי יום העצמאות העומדים בפתח. גולש אחד הצביע על הדמיון וכתב: "זו לא העת לחגיגות.* *פרט ל: ממשלה בטקס המשואות, החרדים בהר מירון, מתנחלים במצעד הדגלים". טקסי יום העצמאות השנה נמצאים במחלוקת בעקבות המצב הביטחוני הקשה ומצב החטופים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל שנה
    יעקב 05/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד
    סגור