בארץ

במקביל למלחמה: זו המדינה המוסלמית שתבצע עסקה ביטחונית עם ישראל

אזרבייג'ן החליטה על רכישה של מערכת הגילוי וההתראה האווירית "טל שמיים", שנוצרה בשיתוף פעולה עם משרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים. יש לציין כי טקס מסירת המערכת לחיל האוויר התקיים כבר במרץ 2022, אמנם היא עדיין לא נחשבת מבצעית 
מערכת ice | 
אזרבייג'ן, ישראל (צילום freepik, shutterstock)
ישראל ואזרבייג'ן מנהלות כבר שנים יחסי מסחר ועסקים הכוללים, בין היתר, קנייה ומכירה של מערכות נשק כחול לבן. נראה כי גם המלחמה ודעת הקהל השלילית יחסית על ישראל בעולם עקב מלחמת חרבות ברזל לא מפריעה לעסקאות הללו, כאשר לאחרונה דווח על אזרבייג'ן החליטה לרכוש מישראל את מערכת הגילוי וההתרעה האווירית "טל שמיים".
ע"פ דיווח של הסוכנות Aze.Media, אזרבייג'ן מעוניינת במערכת הישראלית שמסוגלת לזהות ולהתריע מפני איומים אוויריים שונים, ובאמצעותה ניתן לגבש תמונה אווירית רחבה ומדויקת. המערכת נחשבת מהגדולות בעולם, והיא פותחה בשיתוף משרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים. לא נכתב מה הייתה עלות העסקה המדוברת.
אמנם טקס מסירת המערכת לחיל האוויר התקיים כבר במרץ 2022, אך מאז היא הייתה מושבתת כשנה וחצי, ורק בינואר האחרון הועלה בלון התצפית לאוויר ובימים אלו עובדים על הטמעתו. כמו כן, חשוב לציין כי מדובר באחת המערכות החשובות ביותר שיש לישראל בתחום איסוף המודיעין וגיבוש התמונה, אמנם עדיין לא ברור מתי היא תוגדר מבצעית באופן רשמי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה