בארץ

מאות מקרי אלימות מינית במלונות המפונים: "סרסורים מנצלים את המצב"

בדיון הוועדה לקידום מעמד האישה ושיוויון מגדרי חשף משרד הרווחה 135 מקרי אלימות מינית במלונות מפוני הדרום. למקרים נוספו פרטים מזעזעים חדשים: "היו סרסורים שהגיעו לפתחי מלונות המפונים, כדי לנצל את המצב"
מערכת ice | 
התעללות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
משרד הרווחה חשפו אמש (שני), 75 מקרים של פגיעות מיניות שהתרחשו במלונות המפונים מאוקטובר ועד אתמול, ו-80 מקרים נוספים של אלימות במשפחה. את הנושא פתחו בדיון על מניעת אלימות מינית במוקדי המפונים, שכינסו הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי.
זו כבר הפעם השנייה שדיון מסוג זה מתקיים. נציגת המשטרה, ראש חוליית עבירות מין בארגון, עדכנה כי עד כה נפתחו תשעה תיקי עבירות מין שבהם הקורבן מפונה. בשני תיקים נוספים החשוד הוא מפונה. בתיק אחד הקורבן התפנה אבל לא מתגורר ברשות מפונה. בסך הכול היו 24 תיקי עבירות מין במלונות המפונים מאוקטובר עד אתמול, כולל אלה שלא קשורות במפונים.
על אף היקפי הפגיעות שנחשפו, במשטרה ידעו לדווח רק על 12 תיקים של עבירות מין ובמשרד הבריאות יודעים על שתי נשים שעברו פגיעות מיניות והגיעו למרכז אקוטי. "המדינה חייבת לעשות הכל כדי שהמוגנות של המפונים תהיה ברמה הגבוהה ביותר", אמרה יו"ר הוועדה ח"כ תמנו שטה. אנחנו נחשפים לפרסומים מזעזעים. נראה שכל משרד בפני עצמו עושה את המקסימום אבל בפועל אין אבא ואמא. צריך כתובת אחת במלונות המפונים".
"היו סרסורים שהגיעו לפתחי מלונות מפונים כדי לנצל את המצב", המשיכה, ופנתה לגורמים בוועדה: "אתם צריכים לדעת מי הפונקציה הרלוונטית בכל מלון. בוצעו מהלכים חשובים אך לא מספיק, ומי שמשלם את המחיר זה נשים וילדים והם יסחבו את זה לכל החיים".
עוד העלתה שאטה את הדרישה מהממונים על הנושא "לסמן" מלונות אדומים עם אווירה ואקלים אלים. "קיבלתי טלפון אחרי הדיון הקודם שחשף בפני שמצב עבירות המין הרבה יותר חמור ממה שדווח".
כזכור על פי וואלה, גם הח''כ לימור סון הר מלך השתתפה בדיון וטענה: "תופעת ניצול מיני של המפונות זה משהו שהיינו צריכים לחשוב עליו מראש. היינו צריכים להכניס סדנאות מוגנות. חלק מהפגיעות הן גם לא פגיעות במשפחה, למתחמי המפונים נכנסים המון אנשים ומתרחשים אירועים שאלוהים ישמור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה