משפט

טראמפ מודח מהמרוץ? זה הסכום שישלם לעיתונאית שתקף מינית

חבר המושבעים בבית המשפט הפדרלי שבניו יורק, קבע כי נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, ישלם 83.3 מיליון דולר פיצויים לעיתונאית אי.ג'ין קרול, אשר תבעה אותו לאחר שהכחיש שאנס אותה. טראמפ, לא נשאר חייב ולאחר מתן פסק הדין אמר: " "זה מגוחך. אערער על ציד המכשפות הזה נגדי ונגד המפלגה הרפובליקנית. זו לא אמריקה!"
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock, freepik)
לאחר שבחודש מאי בשנה שעברה, הוא הורשע בכך שביצע את מעשה האונס, אתמול (שישי), חבר מושבעים בבית משפט פדרלי בניו יורק, קבע כי נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, ישלם 83.3 מיליון דולרים פיצויים לעיתונאית אי.ג'ין קרול, אשר הגישה תביעה נגדו לאחר שהכחיש בשנת 2019 שתקף אותה מינית.לאחר הקראת הפסיקה טראמפ הודיע כי בכוונתו לערער על ההחלטה.
טראמפ, ניצל את האירוע על מנת לקדם אינטרסים פולטים כאשר טען בפוסט שפרסם ברשת החברתית שבבעלותו, "Truth Social", שמתקיים נגדו טראמפ "ציד מכשפות" שמתבצע בעידודו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, והכריז: "אני מתנגד באופן מלא לשני פסקי הדין, ואערער על ציד המכשפות הזה שמכוון ביידן נגדי ונגד המפלגה הרפובליקנית". הוא הוסיף כי "מערכת המשפט שלנו יצאה משליטה ועושים בה שימוש כנשק פוליטי. הם לקחו את כל הזכויות מהתיקון הראשון לחוקת ארה"ב (התיקון הנוגע לחופש הדיבור)". טראמפ חתם את הפוסט בקביעה באותיות גדולות: "זו לא אמריקה!".
מתוך סכום הפיצויים שחבר המושבעים פסק לטובתה של קרול, נקבע כי טראמפ ישלם 65 מיליון דולרים עבור "Punitive Retribution" - מונח משפטי המתייחס לתשלום כספי שנועד להעניש את המורשע על מעשיו, וכן להרתיע אחרים מהתנהגות דומה.
כמו כו, 7.3 מיליון מהסכום ישולמו עבור עוגמת הנפש שחוותה קרול מהצהרותיו של טראמפ ב-2019. קרול והצוות המשפטי שלה נראו מרוצים ביותר בעת שעזבו את בית המשפט, ולא ענו לשאלות עיתונאים מיד לאחר תום הדיון.
הפרשה החלה בשנת 2019 כאשר קרול טענה כי טראמפ, אנס אותה לפני יותר מ-30 שנה. מאז, טראמפ הספיק כמה פעמים להשמיע בפומבי האשמות כלפיה על כך שהיא ממציאה את הסיפור ולמעשה דבר לא קרה.
בין הטענות שהעלה נגדה טראמפ ציין שהסיבה שהיא בחרה לפרסם בפומבי את הפרשה הינה בגלל שהיא מתנגדת לעמדותיו הפוליטיות, ושהמציאה את האונס כדי לקדם את מכירת ספר הזיכרונות שלה. 
התביעה הוגשה לבית המשפט הפדרלי במנהטן, שם התייצב טראמפ, יש את הסמכות להטיל על הנאשמים עונשים אך לא לקבוע הרשעה פלילי וקרול תבעה פיצויים בשווי של יותר מ-10 מיליון דולר. טראמפ מצידו, דחה אז את ההאשמה באונס ואמר שהיא "לא הטיפוס שלו".
רגעים לפני שעלה להעיד בבית המשפט, נשמע טראמפ אומר על קרול: "מעולם לא פגשתי את האישה הזאת". בעדותו, שנמשכה פחות משלוש דקות, טראמפ טען שקרול משקרת ושהוא עומד מאחורי עדות קודמת שמסר באוקטובר 2022: "היא אמרה משהו שמבחינתי היה האשמה שקרית", אמר. "אני רוצה להגן על עצמי, על משפחתי, והאמת שגם על הנשיאות". כשטראמפ עזב את בית המשפט הוא הניד בראשו לשלילה ואמר כמה פעמים: "זו לא אמריקה". 
פסק הדין הנוכחי מתרחש במקביל לניסיונו של טראמפ לחזור בשנית לבית הלבן. זהו איננו ההליך המשפטי היחידי שמתנהל כאשר אחד מן המשפטים נגדו הם: בגין תשלום דמי השתיקה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס, החזקה לא חוקית במסמכים מסווגים שלקח מהבית הלבן לאחוזתו בפלורידה, ניסיון להפוך בדרכי מרמה את תוצאות הבחירות שבהן הפסיד ב-2020 והניסיון הספציפי שלו לבטל את הפסדו לביידן באותן בחירות במדינת ג'ורג'יה.למרות כל אלו באופן מפתיע נראה כי כתבי האישום רק חיזקו את מעמדו בקרב המצביעים הרפובליקנים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה