משפט

ערוץ 14 מתעלמים ממשפחות החטופים? התפתחות דרמטית בתביעת הענק

עורך באתר "וואלה", דוד ורטהיים, צייץ והעלה כמה פרסומים בעבר בנוגע לכך שלטענתו, ערוץ 14 מבצע "סלקציה" בין משפחות החטופים ובוחר לראיין נציגים ספציפיים ובתדירות פחותה. ערוץ 14 הגישו כנגדו תביעת דיבה על סך 280 אלף שקל, אך ורטהיים לא מתכנן לחזור בו
מערכת ice |  5
ערוץ 14 (צילום shutterstock, מסך ערוץ 14)
ערוצי חדשות רבים מסקרים ומראיינים את קרובי משפחות החטופים. ע"פ טענות של עורך מדור הברנז'ה באתר "וואלה", דוד ורטהיים, ערוץ 14 בחר לברור ולתעדף את בני המשפחה אשר נבחרים להתראיין, כשהם שמים דגש על כאלו שלא תומכים בעסקה מידית לשחרור החטופים. כתבת הערוץ, מיר יונה, פנתה לורטהיים והוכיחה כי היא אכן שהתה במסיבת העיתונאים, אך העיתונאי לא חזרו בו. בעקבות כך, הערוץ החליט להגיש כנגדו תביעה על סך 280 אלף שקל, 
הרקע לסיפור הוא בחודש נובמבר, כאשר העורך צייץ בחשבונו ברשת X (טוויטר לשעבר): "מומלץ לשים לב: ערוץ 14 לא מכסה את משפחות החטופים. אתמול הייתה עצרת בצהריים וכולם שידרו משם - מלבד 14. מאוחר יותר התקיימה צעדה סמלית ואז בערב מסיבת עיתונאים בזמן המהדורה ממנה - 11, 12, ו-13 שידרו. 14 לא שידרו כלום. גם לא שלחו כתב. למעשה לא הזכירו במילה".
כמו כן, לאחר כמה ימים הוא פרסם כתבה ב"וואלה", תחת הכותרת "עכשיו זה רשמי: ערוץ 14 עם הסיקור הנמוך ביותר לחטופים – ובפער". בידיעה הוא טוען כי על פי בדיקה שנערכה על ידי יפעת מחקרי מדיה, בערוץ 12 מספר האייטמים הגבוה ביותר בנושא משפחות החטופים – פי 2.2 יותר מאשר בערוץ 14.
 
בהמשך הוגשה כנגד האתר תביעה של ערוץ 14 על סך 280 אלף שקל, אשר טענו כי: "הערוץ "בני משפחה של החטופים מרואיינים בתוכניות השונות בערוץ 14 והערוץ מסקר את הפעילויות השונות שנעשו בארץ כדי לקדם את החזרתם. כל העוקב אחר שידורי הערוץ מתרשם בנקל כי הערוץ מקדיש חלק משמעותי משידוריו לכיסוי החטופים ובני משפחותיהם".

לא מסוקרים מספיק? משפחות החטופים (צילום: פלאש 90/ אורן בן חקון)
ורטהיים לא נשאר חייב, והוא אף טען בכתב התביעה כי משיחות שקיים עם נציגים ממשפחות החטופים התברר כי "הערוץ נקט במדיניות של 'סלקציה בחחירת המרואיינים'. העיתונאי המשיך לעמוד על כך שערוץ 14 לא שידר מהעצרת או מסיבת העיתונאים של משפחות החטופים בזמן המהדורה המרכזית ונראה כי הוא לא מתכנן לחזור בו מטענותיו.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כמה חוצפה יש לשמאלנים ההזויים
    ישרליואב 01/2024/28
    הגב לתגובה זו
    7 0
    לא מספיק הם השמאל הקיצוני עודגו את קיום הטבח ככשהאוייב הבין מערוצי השמאל שאין צבא מתפקד ואין מילואים וזה הזמן לתקוף עכשיו השמאל עוד בא בטענות למה לא מסקרים את החטופים שזה עוד נושא שסינוואר רק שואב כח ומקשיח עמדות כשהוא רואה שהחברה שסועה על זה . לאן הגענו - להכריח ערוץ לשווק אגנדה שמאלנית שמחזקת את האוייב ומעודדת נרטיב של חטיפות ושחרור רוצחים .
    סגור
  • 3.
    כנראה שהוא צודק
    נתניהו למעשיהו 01/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הכתבת אמרה שהיתה במסיבת העיתונאים ורטהיים אמר *שלא שידרו ממנה*
    סגור
  • 2.
    ערוץ 14 צריך להיסגר לאלתר. (ל"ת)
    להציף את האמת 01/2024/26
    הגב לתגובה זו
    3 7
    סגור
  • הצחקת אותנו
    ד"רישראלה 02/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד ניסיון להחליט ולשלוט על אחרים ? מתסכל נכון?
    סגור
  • 1.
    ערוץ 14 ערוץ אמת יש שם כבוד לכל כיוון פוליטי ! (ל"ת)
    sandra 01/2024/26
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור