משפט

ביצע עבירות מין חמורות בבתו במשך עשור - זה פסק הדין שקיבל

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר על חיים רחמים כ-19 שנות מאסר בפועל, וזאת לאחר שהואשם בכך שביצע עבירות מין חמורות ביתו בעת שהייתה בת 3-13.5. "עונש ראוי לפגיעה הקשה בנפגעת", אמרה עו"ד שמייצגת את המתלוננת
מערכת ice | 
משפט (צילום shutterstock)
בית המשפט המחוזי נצרת קיבל את עמדת הפרקליטות וגזר על חיים רחמים, שהורשע בביצוע עבירות מין חמורות בבתו מאז שהייתה בת 3 ועד גיל 13.5, כ-19 שנות מאסר בפועל.
על פי כתב הכרעת הדין, לנאשם 9 ילדים, המתלוננת היא השישית בסדר הלידה. בזמנים הרלוונטיים לכתב האישום, התגוררה המתלוננת עם בני משפחתה בעפולה. במהלך שנות ילדותה של המתלוננת, נהג הנאשם לבצע בה מעשי אינוס, מעשי סדום ומעשים מגונים לעיתים קרובות.
 

כתב האישום הוגש נגד הנאשם ב-24 בינואר 2023, אולם בדיון הראשון שהתקיים בתיק, בתאריך ה-14 בפברואר של אותה שנה, התברר כי הנאשם, אשר לא הוחזק במעצר בעת הגשת כתב האישום - עזב את הארץ יום קודם לכן. נגד הנאשם הוצא צו מעצר והוא נעצר באוקראינה והוסגר לישראל ב-11 במאי 2023.
הפרקליטות דרשה להטיל על הנאשם עונש מאסר ממושך. עו"ד עינת גוסטמן מפרקליטות מחוז צפון הוסיפה בטיעוניה: "הנאשם ניצל את תלותה ואהבתה של המתלוננת כלפיו כדי לספק את יצריו, תאוותו ודחפיו המיניים תוך שהוא פוגע בה בביתה, ומסב לה כאב פעם אחר פעם. הנאשם הגדיל ועטף את מעשיו, לכאורה, באהבה יתרה וביראת שמים, כאילו המדובר במעשים נורמליים המותרים בחסות האל. בגיל 29, כאשר המתלוננת לא יכולה הייתה לשאת עוד את המשא הכבד שרבץ עליה, התלוננה במשטרה."
כב' השופטת גלפז מוקדי ציינה בגזר הדין: "הנאשם, אביה של המתלוננת, אדם אשר שימש בתפקיד דתי, היה מודע היטב לחומרת המעשים ולכיעורם, אך לא חדל באף שלב מהמעשים. יתרה מכך,  גם הפסקת הפגיעה הייתה מתוכננת על ידו. עוד הוסיפה, שהמעשים בוצעו בצל קורת ביתם של הנאשם והמתלוננת, במקום שאמור היה להיות המקום המוגן ביותר עבור המתלוננת, אשר הפך בבת אחת למלכודת. המעשים בוצעו במשך כעשור בתדירות יומיומית, בימים ובלילות... הנאשם, במעשיו, גזל מבתו את שנות ילדותה".
על אף שחלפו כ-30 שנה מאז ביצוע העבירות, קיבל בית המשפט את עמדת הפרקליטות שמקומו של הנאשם בבית הכלא למשך תקופה ארוכה, ועוד הוסיף: " עונש אשר ישקף את סלידת החברה מעבירות מין במשפחה, את המסר הברור כי יש להגן על קטינים מפני עבירות שכאלו ולהעניש בחומרה את מי שבוחר לבצען." לבסוף, בית המשפט גזר על הנאשם 19 שנות מאסר בפועל , 18 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי לנפגעת העבירה.
עו"ד סופי גרניט טקצמן, המייצגת את הנפגעת מטעם הסיוע המשפטי במשרד המשפטים אמרה: "מדובר בתיק עבירות מין חמור במשפחה שבוצעו על ידי אב כלפי בתו מאז הייתה בת שלוש ועד גיל 13.5. בית המשפט נתן ביטוי עונשי ראוי לפגיעה הקשה בנפגעת העבירה תוך התייחסות לילדות והתמימות שנגזלה ממנה וההרס שהותירו בה המעשים הקשים שביצע בה הנאשם. גזר הדין שניתן היום מעניק לנפגעת העבירה את הצדק שמגיע לה אחרי כל כך הרבה שנים, ולאחר שהנאשם אף נמלט לאוקראינה במהלך משפטו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה