משפט

הבינה מלאכותית באה לעזרת אדם שהשליך 165 מיליון פאונד לפח

צעיר בריטי, נמצא כבר קרוב לעשור מול הרשויות בבריטניה לאחר שהשליך בטעות כונן קשיח שהכיל תוכו מטבעות קריפטוגרפיים בשווי 165 מיליון לירות שטרלינג. כעת הוא מכריז: "ניסיתי במשך 10 שנים להיות נחמד, עכשיו אנחנו צריכים לצאת לקרב"
מערכת ice |  4
קריפטו (צילום shutterstock)
ג'יימס האוולס, תושב בריטניה נמצא כבר קרוב לעשור במאבק למציאת המיליונים הדיגיטליים שלו, לאחר שזרק בטעות בשנת 2013 כונן קשיח המכיל הון דיגיטלי של 165 מיליון לירות שטרלינג. כעת, הוא חושף את התוכנית האחרונה שלו לנסות ולהחזיר את הכסף.
האוולס מספר: "ניסיתי במשך 10 שנים להיות נחמד, עכשיו אנחנו צריכים לצאת לקרב", מסביר ג'יימס האוולס כשהוא מתאר את השלב הבא במאבק שלו עם מועצה למצוא את הכונן הקשיח שמכיל את ההון הדיגיטלי".
 
האוולס בילה יותר מעשור בניסיון לשכנע את מועצת העיר ניופורט, לעזור לו לחפש את המכשיר שנזרק בטעות אי שם ב-2013, אך היא סירבה שוב ושוב לאפשר לו גישה לאתר הזבל המקומי.
בניסיון אחרון, האוולס בליווי הצוות המשפטי שלו כתב השבוע לרשות המקומית וביקש גישה חוקית לאתר. במידה ויצליח, הוא מקווה להשתמש בזרועות מכניות המופעלות על ידי בינה מלאכותית על מנת לחפש באתר כדי למצוא את הכונן.
הסאגה המוזרה התחילה אי שם בשנת 2013 כשמר האוולס הכניס את החומרה ממחשב נייד ישן שהכיל 8,000 מטבעות ביטקוין, המטבע הקריפטו המוביל בעולם, בשקית שחורה במסדרון שלו.
האוולס סיפר: "עשיתי פינוי במשרד שלי והכנסתי הרבה חפצים לתיק שאותו הנחתי בדלת הכניסה לבית שלי", אמר. "התעוררתי למחרת בבוקר ובן זוגי לשעבר כבר לקח את התיקים לאתר ההטמנה; היא חשבה שהיא עושה לי טובה, זו לא הייתה אשמתה".
לאחר הטעות הבלתי מכוונת, המומחה למטבעות קריפטוגרפיים גיבש תוכנית להחזיר את המיליונים האבודים שלו על ידי הרכבת צוות קראק של מומחי בריאות סביבתית ושחזור נתונים.
כחלק מהתוכנית, הצוות שלו ישתמש בבינה מלאכותית כדי להפעיל זרוע מכנית במיון ערימות האשפה. לאחר מכן כל פיסת דטריטוס הייתה מנופה ביד באוהל מוקפץ סמוך. אבטחה נבחנה על ידי מהנדס מערכות ה-IT שרצה להשתמש בכלבי רובוט כדי לוודא שגנבים אופורטוניסטים לא יוכלו לגנוב את הכונן הקשיח שלו שהושלך. אבל למרות התוכניות שלו, נותר אבן נגף. המועצה המקומית מסרבת לתת רשות לגשת לאתר ההטמנה, למרות שמר האולס אמר שהוא יכסה כל עלויות הקשורות לחיפוש.
"במהלך 10 השנים האחרונות תמיד ניסיתי ליצור קשר עם מועצת העיר ניופורט באופן עסקי, הם בעלי האתר, הם המפעילים, הם הבעלים של ההיתר למזבלה, אז תמיד רציתי להיות חברים איתם ועבוד איתם", אמר.
"וכדי לעשות את זה תמיד ניסיתי לבנות צוות גדול וטוב יותר כדי לנסות להרשים אותם ולבסוף לעסוק בי". עם זאת, בקשותיו להיפגש עם ההנהגה הבכירה של המועצה לא זכו להצלחה, ולכן הוא עשה כעת את הצעד הבא במאבקו ושמר על צוות משפטי.
אם מר האולס אכן יצליח לשחזר את המיליונים האבודים שלו, הוא רוצה להפוך את ניופורט ל"מרכז הקריפטו" הראשון של בריטניה ולהעניק ל-160,000 תושביה 50 פאונד בביטקוין כל אחד.
דו"ח של מועצת העיר בשנת 2021 מצא כי רבע מהאזורים בניופורט היו ב-10 האחוזים המקופחים ביותר בוויילס. "הרעיון הוא שאנשים יצטרכו ללמוד איך להשתמש בביטקוין, וזה יעזור להם לעצמם קדימה בעתיד", אמר.
"אנחנו גם נקים מרכז חינוך בלוקצ'יין במרכז העיר ניופורט שיהיה פתוח עם התחייבות לחמש שנים שבו כל אחד יכול לבוא פנים אל פנים ולשבת... זה מפחיד לדבר בטלפון כדי ללמוד על קריפטו אבל אם יש לך מישהו פנים אל פנים שילמד אותך ויראה אותך לחבלים, כביכול, זה יהיה קצת יותר קל".
הוא גם רוצה להתקין התקני נקודת מכירה קריפטו בכל החנויות העצמאיות בניופורט, כדי שהקהילה המקומית "תוכל להשתמש במטבעות ונוכל להפעיל כלכלת קריפטו בדרום ויילס".
הצוות המשפטי של מר האולס כתב למועצה ב-6 בספטמבר וביקש גישה לאתר ויש לה שבועיים להגיב, לפני הסלמה אפשרית בבתי המשפט: "עד שהדלת תיסגר במלואה על ידי בית משפט, אז אני אמשיך לנסות, כפי שעשיתי במהלך 10 השנים האחרונות... בית המשפט הוא הצעד האחרון עבורי, אני כבר לא מבקש גישה למועצת העיר ניופורט, אני עכשיו אני הולך לבקש גישה משופט." מחיר הביטקוין משתנה, אך ערך המטבעות של מר האולס בזמן כתיבת שורות אלו היה 165 מיליון ליש"ט.
דובר הרשות אמר: "מועצת עיריית ניופורט נעשתה פנייה מספר פעמים מאז 2013 בנוגע לאפשרות לאחזר פיסת חומרת IT שנאמר כי מכילה ביטקוין, שאולי נמצא באתר המזבלה שלנו או לא".
דובר הרשות המשיך ומסר: "המועצה אמרה למר האולס מספר פעמים שחפירה אינה אפשרית במסגרת ההיתר הסביבתי שלנו, וכי לעבודה מסוג זה תהיה השפעה סביבתית שלילית עצומה על האזור שמסביב".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הומו או סטרייט
    מה שבטח אחלה רעיון 11/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בן זוג או בת זוג
    סגור
  • 3.
    הגהה
    מה לעזא.. 11/2023/18
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אם אתם שמים בטרנסלייט כתבה ומדביקים אותה פה, תעשו לכל הפחות הגהה כי התוצאה פה פשוט מכפירה.
    סגור
  • 2.
    חי בסרט
    י 11/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עברו עשר שנים מה הסיכוי שנמצא את זה שם
    סגור
  • 1.
    אלוהים. מה עם הגהה על התרגום האוטומטי? (ל"ת)
    עמי 11/2023/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור