משפט

OpenAI ממשיכה להסתבך: תביעת ענק הוגשה נגד החברה

תביעה נוספת נגד חברת OpenAI והפעם, קבוצת סופרים אמריקאיים מובילים הגישו תביעה נגד החברה בטענה ל"גניבה מערכתית בקנה מידה המוני" 
מערכת ice | 
סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI (צילום vecteezy, יוטיוב/ CBS)
קבוצה של סופרים אמריקאים מוכרים כגון: ג'ון גרישם, ג'ודי פיקו, מחבר סדרת שיר על אש וקרח ג'ורג' ר. ר. מרטין וג'ונתן פרנזן, הגישו תביעה נגד חברת OpenAI. הקבוצה, מאשימה את החברה כי מוצרם, הצ'טבוט מבוסס הבינה מלאכותית שלה ChatGPT עשה שימוש נרחב ביצירותם ללא הסכמתם. כאמור התביעה הזו נגד החברה מצטרפת לתביעות דומות שהוגשו נגדה על ידי כותבים ואמנים ביניהם, הקומיקאית שרה סילברמן.
על פי סוכנות הידיעות רויטרס, התביעה הוגשה ביום שלישי האחרון בבית המשפט הפרדלי במנהטן על ידי גילדת הסופרים בארצות הברית. סופרים נוספים הכלולים בתביעה הם דיוויד בלדאצ'י ומייקל קונלי.
 
מנכ"לית האיגוד, מארי רזנברגר, מסרה: "חשוב ביותר שנעצור את הגניבה הזו אחרת נהרוס את התרבות הספרותית המדהימה שלנו, שמזינה תעשיות יצירתיות רבות נוספות בארה"ב", ספרים מעולים נכתבים לרוב בידי אנשים שמשקיעים את הקריירות שלהם ואת כל חייהם בלימוד ושיפור האמנות שלהם. כדי לשמור על הספרות שלנו, הסופרים חייבים שתהיה להם היכולת לשלוט מתי ואיך משתמשים ביצירות שלהם על ידי בינה מלאכותית גנרטיבית".
טענתם העיקרית של התובעים היא שבמאגרי הנתונים ששימשו להכשרת מודלי השפה עליהם מבוסס הצ'ט נכללו פרקים וחלקים מיצירותיהם שהורדו באופן לא חוקי. מנגד, ב-OpenAI טוענים, שהמידע שבו השתמשו נלקח מהאינטרנט והשימוש בו בא בהתחשבות בחוקי וכללי זכויות היוצרים הנהוגות במדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה