משפט

בורגר קינג חוטפת תביעה ייצוגית: מצג שווא בפרסומות?

שופט מחוזי בארה"ב דחה את בקשת בורגר קינג להסיר תביעה נגדה על הגשת מנות קטנות מדי לעומת המוצג בתפריט. החברה: "טענות שקריות. קציצות הבקר המוצגות בפרסומת, הן אותן קציצות שאנו מגישים"
מערכת ice | 
ברגר קינג (צילום ויקיפדיה)
ענקית המזון העולמית ברגר קינג עומדת בפני תביעה, בטענה שה-Whoppers שלה נראים הרבה יותר גדולים ובשרניים בתפריטים שלה, לעומת המציאות.
התביעה הייצוגית, שהוגשה לראשונה במרץ 2022, מאשימה את ענקית ההמבורגרים בהטעיית לקוחות לגבי המנות בתפריט שלה, תוך שהיא מצטטת ביקורות ברשתות חברתיות ומאמר מה"ביזנס אינסיידר" מ-2020.
"ברגר קינג מפרסמת את ההמבורגרים שלה כהמבורגרים גדולים בהשוואה למתחרים, בעלי קציצות בשר גדולות יותר ומרכיבים שגולשים מעבר ללחמנייה", נטען בתביעה. התובעים טוענים כי ברגר שינתה את התמונות של ה-וופרז המשמשות בחומרי קידום מכירות כדי לגרום להמבורגר הכולל להיראות גדול יותר בכשליש ולבשר להיראות גדול פי שניים. "למרות שגודל הוופר וקציצת הבקר גדל באופן מהותי בפרסומות של ברגר קינג, כמות הבשר או המרכיבים הכלולים בוופר בפועל שהלקוחות מקבלים, לא גדולה", נטען בתביעה.

עוד נטען כי ברגר קינג "מגזימה באופן מהותי לגבי הגודל של כמעט כל מנה בפרסומות הנוכחיות שלה...מעשיה של ברגר קינג מדאיגים במיוחד כעת, כאשר מחירי האינפלציה, המזון והבשר גבוהים מאוד וצרכנים רבים, במיוחד צרכנים בעלי הכנסה נמוכה, נאבקים כלכלית", נכתב בתביעה.
בבקשת הדחייה שהגישה ברגר קינג, במאי 2022, אמרה החברה כי כל כריך שהיא מוכרת נראה שונה מכיוון שהם עשויים בעבודת יד וכי התמונות בתפריט שלה מציגות את המרכיבים "בדיוק". היא הוסיפה שלקוחות "סבירים" לא יצפו שכל המבורגר ייצא בדיוק בגודל שמוצג בפרסומות.
עוד אומרת החברה בבקשת, כי הלקוחות לא צריכים "לצפות" שההמבורגרים יכילו יותר בשר בקר מאחר והם מציינים את משקל המנות באתר האינטרנט שלה ובתפריט. "אוכל בפרסומות תמיד היה מעוצב כדי לגרום לו להיראות כמה שיותר מעורר תיאבון. זה לא חדשות; צרכנים סבירים שצופים בפרסום מזון יודעים זאת מלידה. התביעה הזו מעמידה פנים באופן בלתי סביר", אמרה ברגר קינג.
אולם בצו מה-23 באוגוסט 2023, קיבל השופט המחוזי בארה"ב, רוי אלטמן, את בקשותיה של התביעה לטעון להפרת חוזה, מצג שווא רשלני והתעשרות שלא בצדק. לצד זאת השופט דחה את התביעות הקשורות לפרסומות וכן לטענות שהחברה הפרה את חוקי הגנת הצרכן במדינה.
דובר ברגר קינג אמר ל-Insider: "הטענות של התובעים שקריות. קציצות הבקר המצוירות על האש המתוארות בפרסום שלנו הן אותן קציצות המשמשות במיליוני כריכי הוופר שאנו מגישים לאורחים ברחבי אמריקה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה