משפט

הליכוד מאיים על בג"צ: "סטייה מכיבוד חוקי יסוד - פגיעה בדמוקרטיה"

הודעת המפלגה, שרומזת כי הממשלה לא בהכרח תכבד את פסיקת בג"צ בעתירות נגד עילת הסבירות, מגיעה אחרי שהוכרז כי כל 15 שופטי בית המשפט העליון יהיו נוכחים בדיון
מערכת ice | 
בית המשפט העליון (צילום אוליבייר פיטוסי פלאש90)
אחרי שנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הודיעה היום (שני) כי לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל, כל 15 השופטים ידונו בעתירות נגד התיקון לצמצום עילת הסבירות, מפלגת הליכוד הוציאו מסר בו נרמז כי לא בהכרח יכבדו את פיסקת בג"צ. "ממשלות ישראל הקפידו תמיד לכבד את החוק ואת פסיקת בית המשפט, ובית המשפט תמיד הקפיד לכבד את חוקי היסוד", נאמר מטעם המפלגה.
"שני יסודות אלו מהווים את הבסיס של שלטון החוק בישראל ושל האיזון בין הרשויות בכל דמוקרטיה". עוד נכתב בהודעת המפלגה כי "כל סטייה מאחד מעקרונות אלה תפגע פגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית, שזקוקה דווקא בימים אלה לרגיעה, להידברות ולאחריות".
הדיון בבג"ץ ב-12 בספטמבר, כאשר בראש ההרכב תעמוד הנשיאה אסתר חיות, ולצדה המשנה לנשיאה עוזי פוגלמן ושופטי העליון יצחק עמית, נעם סולברג, דפנה ברק-ארז, ענת ברון, דוד מינץ, יוסף אלרון, יעל וילנר, עופר גרוסקופף, אלכס שטיין, גילה כנפי-שטייניץ, חאלד כבוב, יחיאל כשר ורות רונן.
מ"כוח קפלן" נמסר בתגובה להודעת הליכוד: "מדובר באיום מאפיוזי של נאשם בפלילים באמצעות המפלגה שחטף על בית המשפט. שופטי בג"ץ יודעים שמיליוני ישראלים יעמדו על המשמר כדי שהם יוכלו לעשות תפקידם כשומרי הדמוקרטיה. ברביעי הקרוב נמצא לצעדת ההגנה על הדמוקרטיה כדי לשגר מסר ברור - נשמור על מערכת המשפט עצמאית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה