משפט

מועצת החלב הגישה 3 עתירות לבג"ץ נגד הצו של סמוטריץ'

לאחר דיון שהתקיים אתמול, במועצת החלב מודיעים היום כי הם החליטו לעתור לבג"ץ נגד הצו של סמוטריץ' לביטול המכס על ייבוא החלב שבפיקוח לארץ. אלו הטענות שפיטרו בשלוש העתירות שהגישו
מערכת ice |  1
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
במוצאי שבת דווח כי מועצת החלב תשקול לעתור לבג"ץ נגד הצו של שר האוצר סמוטריץ' בנושא ביטול המכס לייבוא חלב מחוץ לארץ (במטרה להילחם ביוקר המחייה ומחירי החלב הגואים). לאחר דיון שהתקיים אתמול (יום ראשון), במועצת החלב מודיעים כי אכן החליטו לעתור.
הבוקר מועצת החלב הגישה לבג"ץ שלוש עתירות בהן הם דורשים לבטל את החלטת השר. בעתירה המועצה חושפת לכאורה מניפולציות שעשו בעליי עניין מטעם רשתות השיווק והיבואנים במטרה ליצור אווירה של מצב חירום שמצדיק את הצו לביטול דמי המכס, תוך כדי שהם מפירים את ההסכמים בין המדינה ומשק החלב.
בעתירות פורט כיצד רשתות השיווק יצרו לכאורה מצב של חוסר מדומה בחלב שנמצא תחת פיקוח, וכי הן לא הגדילו את ההזמנות למרות הצורך. לכך הוסיפו כי הצו החדש מאפשר ייבוא של כל סוגי החלב, ללא שום הגבלות - דבר שמבהיר כי מטרת הצו היא לא לענות על הצורך באספקת חלב (1 ליטר) בקרטון שנטען כי יש בו מחסור.
יותר מכך הם טוענים כי הליך קבלת ההחלטה התקדם ללא תהליך מנהלי תקין ובהתעלמות מההערות שהגישה המועצה במכתב חריף לשר החקלאות שאמון על משק החלב. לבסוף, המועצה ביקשה להזכיר בעתירה כי מחבלת רמת הגולן הודיעה כי תגדיל את ייצור החלב שבפיקוח, מה שאמור לתת מענה לביקוש הגובר במשק.
איציק שניידר, מנכ”ל מועצת החלב, מסר: “מדובר בצו שישרת את היבואנים ובעלי הרשתות ששוב יעשו קופה על חשבון הציבור תוך פגיעה אנושה במחלבות, בייצור המקומי ובביטחון המזון. אגף התקציבים עשה טעות שהמליץ לשר להפר הסכם חתום עם ענף החלב. פעם הסכם עם האגף היה משהו משמעותי, מהיום אין סיבה לחתום על הסכמים שכעבור חודש מופרים בצורה גסה”.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מעניין שפתאום המדפים מוצפים בחלב של מחלבות הגולן
    משה 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין שום קשר לרשתות - הם היו מחזירים את תנובה וטרה אם זה היה תלוי בהם.
    סגור