משפט

רשת ZARA מסתבכת בענק בישראל: סירובי ביטול העסקאות לא חוקיים

המועצה לצרכנות ל"זארה": "סירוב לבטל עסקה  במניין הימים המותרים בחוק , לצרכנים שהוכיחו כי רכשו את הבגד, ולא הציגו  חשבונית, נוגד את תקנות ביטול עסקה"
מערכת ice | 
סניף ZARA (צילום ויקיפדיה)
במועצה הישראלית לצרכנות התקבלו תלונות נגד רשת "זארה" לפיהן הרשת  מסרבת לבטל עסקה לצרכנים שבאו להחזיר בגד, במסגרת מניין הימים המותרים בחוק. הצרכנים סורבו כיוון שאיבדו או לא קיבלו כלל את החשבונית, או את פתק החלפה. מהתלונות עולה כי הרשת לא הסכימה לבטל גם כשצרכנים הוכיחו פירוט אשראי בסכום, ביום, ובשעה שהתבצעה הקנייה.
הרשת מחזיקה בזיכיון להפעלת מספר רשתות הכוללת את זארה, זארה הום, ברשקה, פול אנד בר, סטרווידריוס ומאסימו דוטי, ומפעילה למעלה מ 80 חנויות. הוראות תקנה 3(א) לתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה), תשע"א-2010 , הקובעת תנאי לביטול עסקה, מאפשרת לצרכן להציג חשבונית/סרט קופה/ פתק החלפה/זיכוי או כל הוכחה אחרת המאשרת את ביצוע העסקה.

בהסתמך על החלטת בית המשפט, "ההוכחה האחרת" דורשת להציג בפני העוסק אישור כי :העסקה אכן בוצעה מול אותו עוסק; מועד העסקה; הסכום ששולם בעבור העסקה; אמצעי התשלום. לעמדת המועצה לצרכנות, במקרים בהם צרכן מבקש לבטל עסקה  במסגרת הימים המותרים בחוק, הצגת פירוט האשראי מהווה "הוכחה אחרת", ולכן יש לאפשר לו את הביטול,  כשהפרטים בדו"ח  האשראי מוכיחים שהתבצעה עסקה.
לאחר שפניות המטפלים בתלונות במועצה לצרכנות אל זארה לא צלחו, ועל מנת לייתר הליכי אכיפה אזרחית, שלחה המועצה לצרכנות פנייה מרוכזת לזארה, וביקשה להוציא הנחיה לקבל גם את פירוט האשראי כהוכחת קנייה, ולאפשר לצרכן לבטל עסקה.  
המועצה לצרכנות: "הערמת קשיים על הצרכן לבטל עסקה בתירוצים שונים, לא רק שאינה שירותית, אלה שהיא נוגדת את החוק. כשעוסק נוהג כשיטה כלפי כלל הצרכנים, יש בכך הטעיה בנסיבות מחמירות היכולה לגרור  נקיטת הליכים מחמירים נגדו".
מקבוצת זארה ישראל נמסר בתגובה: "החברה פועלת על פי דין, לרבות חוק הגנת הצרכן. כמו כן, במעמד הרכישה החברה מציעה ללקוחותיה משלוח הודעת sms עם פרטי העסקה שבוצעה, כדי לאפשר הצגתה בעת ביטול או זיכוי העסקה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה