משפט

שופרסל נושמת לרווחה: החברה ניצלה מתשלום 125 מיליון שקל

הקבוצה התבשרה היום, כי בקשה לתביעה ייצוגית נגדה בגין אפליה בהעסקת עובדים זרים ונזק של סך 125 מיליון שקל - נדחתה
מערכת ice | 
שופרסל (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, יונתן זינדל)
בשופרסל נשמו לרווחה היום (שלישי), כאשר החברה התבשרה כי בקשה לתביעה ייצוגית נגדה בגין אפליה בהעסקת עובדים זרים ונזק של סך 125 מיליון שקל - נדחתה. 
זה העדכון של שופרסל בבורסה: "בהמשך לדיווח מיידי של שופרסל בע"מ ("החברה") מיום 9.8.2022, בקשר עם תביעה ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית (יחד- "התביעה"), אשר הוגשה נגד החברה בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב-יפו ("בית המשפט"), בקשר עם טענה להפלית עובדים זרים, בקבלה לעבודה ביחס לעובדים ישראלים, על-ידי החברה, והימנעותה מלהעסיק עובדים זרים אריתראים/סודנים בהעסקה ישירה על יסוד גזעם ו/או מוצאם ו/או לאומיותם בניסיון להימנע מתשלום "מס מעסיקים" ו"היטל עובדים זרים", בסך נזק נטען של כ-125 מיליון שקל, מעדכנת החברה, כי ביום 30.5.2023, הורה בית המשפט בהחלטתו על מחיקת התביעה על הסף".
כזכור, בחודש אוגוסט, זה הדיווח ששופרסל הוציאה לבורסה: "שופרסל בע"מ ("החברה") מתכבדת להודיעכם כי היום, 9 באוגוסט 2022, הומצאה לחברה תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית אשר הוגשה נגדה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב - יפו.
בקשת האישור מבוססת על הטענה, כי החברה מפלה עובדים זרים בקבלה לעבודה ביחס לעובדים ישראלים, ונמנעת מלהעסיק עובדים זרים אריתראים/סודנים בהעסקה ישירה על יסוד גזעם ו/או מוצאם ו/או לאומיותם. זאת, בניסיון להימנע מתשלום "מס מעסיקים" בשיעור של 16% משכר העובד וכן מתשלום "היטל עובדים זרים" בשיעור של 20% משכר העובד, אשר החוק קובע כי חלה על מעסיק עובד זר חובה לשלמם. 
בכלל זאת, נטען, כי כל עובד זר שמבקש לעבוד בחברה מגויס תחת חברות כוח אדם חיצוניות אליהן מגולגלות העלויות הכרוכות בכך ואשר עמן מתקשרת החברה בחוזי הפסד דרקוניים שאינם מאפשרים תשלום של זכויות קוגנטיות לעובדים הזרים, לרבות מס המעסיקים והיטל העובדים הזרים, באופן שאף מוביל בסופו של דבר לקריסת חברות כוח האדם עקב ריבוי תביעות וחובות. על-פי הנטען בבקשת האישור, התנהלות החברה עולה, לכאורה, כדי הפרה של חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, התשמ"ח-1988 וחוק יסוד כבוד האדם וחירותו.
מבוקש, כי התובענה תנוהל בשם קבוצה נטענת שהוגדרה בבקשת האישור כדלקמן: כל העובדים הזרים שעבדו במשיבה באמצעות חברות כ"א, חברות קבלן, חברות ניקיון, במהלך 7 השנים שקדמו להגשת הבקשה לאישור ועד למתן פסק דין חלוט בתובענה.  המבקש מעריך, כי סך הנזק שנטען, שנגרם לקבוצה, כתוצאה מהתנהלות החברה הינו כ - 125 מיליון שקל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה