משפט

אילה חסון ורשת 13 מחייכים: תביעת הענק נמחקה

העיתונאית שהובילה את התחקיר המטלטל שבחן את הקשר בין מפלגת רע"מ לחמאס עם מערכת חדשות 13, קיבלה תביעה, אך בסיומו של ההליך התיק נסגר בלי פיצוי ובלי התנצלות

מערכת ice | 
אילה חסון (צילום סיגל נפתלי)
התחקיר של אילה חסון בגינו חטפה תביעה מרע"מ, הסתיים לא שום פיצוי או אפילו התנצלות. ‏מערכת חדשות 13 ומובילת התחקיר דיברו בו על הקשר בין נציגי רע"מ לחמאס, מטעם עורכי הדין של התנועה האסלאמית והעמותה ליתומים ונזקקים, ובתגובה הם נתבעו בכ-300 אלף שקל. עם זאת, בית המשפט לא מצא רבב בהתנהלות.
אמש (ראשון), השופט יאיר דלוגין הבהיר כי לדעתו: "צריך לקיים כעת שיחה מחוץ לפרוטוקול כדי לראות אם ניתן לסיים את התיק בהסכמה". הצדדים הגיעו להסכמה ולפיה חסון ורשת 13 מבהירות כי הן "עומדות לחלוטין מאחורי האמור בכתבות מושא התביעה ואינן חוזרות בהן מדבר ששודר במסגרתן", כפי שפורסם בעין השביעית.
 

רשת 13 וחסון כבר הבהירו: "לא נטען שהועברו כספים מתקציב המדינה (שממילא טרם אושר במועד שידור הכתבות) ע"י העמותה (התובעת 2) לארגון חמ"ס בעזה". על פי טענת העמותה "היא מעבירה כספים למטרות הומניטריות, לאלמנות, יתומים ונצרכים ולהם בלבד". השופט דלוגין נתן תוקף של פסק-דין שהביא לסיום התיק.
כזכור, מלבד ההכחשה הגורפת לטענה של התנועה שכספי מיסים ישראליים הגיעו לחמאס בעזה, נאמר במכתב שנשלח עוד בנובמבר 2021 שהכתבה שימשה בסיס ל"דיון משתלח" ול"מסע הסתה מתלהם ואלים" נגד התנועה והעמותה שגרמה לנזק. 
במכתב צוין: "במכתב ההתראה צוין: "הנכם נדרשים לפרסם במקביל באותה עת, גם התנצלות על פגיעה בשמם הטוב של מרשינו, בניסיון שנעשה בכתבה לקשור אותם או מי מהם כביכול לטרור בכלל ולתנועת החמאס בעזה בפרט, לרבות הרמיזה המכוערת והשקרית לא פחות, לפיה כספי ציבור וכספים מתקציב מדינת ישראל 'מצאו עצמם' כביכול מגיעים לתנועת חמאס בעזה".
"מבלי לגרוע מן האמור לעיל, הנכם נדרשים לפצות את כל אחד ממרשינו בסכום של 100 אלף שקל כפיצוי ללא הוכחת נזק על פי סעיף 7א. לחוק, בגין פרסום בכוונה לפגוע. זאת מבלי לגרוע מחומרת הנזקים שגרמתם למרשינו, חלקם בלתי הפיכים, שלעיל פורטו רק חלק מזערי מהם, כתוצאה משידור הכתבה והתהנלותכם לפני כן ואחרי שידורה".

לסיום צוין: "מרשינו מקווים כי לא יהיה צורך בפנייה שלהם לערכאות נגדכם, אך ואם לא תיענו לדרישות דלעיל ולא ימוצו בהצלחה אפיקים חלופיים, הם לא יהססו לפעול לשמירת זכויותיהם והטבת נזקיהם גם בבית המשפט. אין באמור במכתבנו זה לעיל, או במה שלא נזכר בו, כדי למצות את טענות מרשינו וזכויותיהם, מכל מין וסוג שהם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה